Gå til innhold

Jeg fortalte det til svigermor idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte en melding der jeg skrev "Hei, farmor. Vil bare si fra at jeg er her..." osv. Og fikk DEN meldinga tilbake! Hun synes det var så stas! Beste beskjeden hun hadde fått siden vi gifta oss, og hun var veldig imponert over at barnet allerede kunne skrive meldinger ; ) Er så moro med en sånn herlig svigermor! Hun er bare stolt over "den fantastiske svigerdatteren" sin (meg), og synes alt jeg og kjærstings gjør er kjempeflott! Jeg er verdens heldigste svigerdatter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din er ikke bedre enn min :)))) Svigermoren min er min andre mor og bare et hærlig mennesket.

VI kan prise oss lykkelig.

Skrevet

Så heldig du er, ta vare på det gode forholdet :) Jeg har en slik svigefar m/samboer som hoppet i taket av glede når de fikk vite det. Men (fraskilte) svigemor er ikke like hyggelig.

Skrevet

Min svigermor har hintet og hintet i lengre tid men vi valgte å vente.. Når vi fortalte det til svigermor så ble hun glad og det samme ble svigerfar... de har foreløpig ikke sagt eller gjort så mye men jeg tipper det kommer... har det på følelsen. Svigermor tok litt over når vi giftet oss men da sa mann min at hun måte roe seg ned. Ho har også prøvd å gi oss gardiner osv. vet jo at hun bare vil godt men er ikke alt jeg vil ha inn her! Litt vanskelig kanskje men jeg mener at vi må få lov til å legge vår egen stil på leiligheten våres selv om vi leier av svigers...... (de bor ikke her)

Tenkte jeg skulle spørre svigermor i november en gang om hun ville være med meg på shopping. eneste er at jeg blir så nervøs av å sitte på med ho for ho kjører midt i veien, og da mener jeg midt i veien

Skrevet

Uff. Det hørtes skummelt ut! Moren min er litt sånn som svigermoren din, mener det veldig godt, men blir litt mye... Etterhvert som jeg har blitt voksen, har jeg heldigvis blitt flinkere til å si fra til henne, men hun er veldig flink til å spille på samvittigheten min dersom jeg vil gjøre ting annerledes enn hun hadde tenkt jeg skulle.

For eksempel hadde hun bursdag da jeg var ca 9 uker på vei. Da hadde hun fått vite det 2 dager før, og hadde nok regnet med at dette skulle bli det store temaet i bursdagen. Så hadde det seg sånn et jeg og mannen ikke kunne komme, og hun ble veldig forvirret:"Men, når skal du få sagt dette da?" Jeg spurte om hun hadde planer om å fortelle det den dagen, nei, det hadde hun ikke, men hun hadde tenkt at jeg skulle fortelle det... Det tok enda tre uker før noen i familien fikk vite det, og gjett om mor sleit med å holde kjeft! Tror jeg må sette opp besøksplan når babyen kommer, sånn at ikke mor flytter inn her... Svigermor kommer nok fortsatt til å ringe før hun kommer : )

Skrevet

Svigermor hadde foreslått for sønn sin, min mann, i dag at hun kunne flytte inn i andre etasje... Og da hadde både mann min og svigerfar sagt nei! Og når jeg kom å hun fortalte meg deg så kom jeg opp med at de kunne flytte inn her så kunne vi overta huse dems..

Skrevet

Heldiggriser som har flotte svigermødre!

Vel min er også veldig godhjertet og sånn, men jeg klager litt likevel.. Hun har ikke spor av filter, og sier de mest utrolige ting + at de behandler sambo som en fjortiss enda han er 26år (Hvis han er borte fra jobb pga sykdom må han liksom forklare seg for dem, og de vurderer om han er syk nok eller ikke etc)

Det Svigermor sa til meg da jeg fortalte om den nye spiren var: Neimen gurimala! Dette blir for vanskelig for dere, det klarer dere ikke alene, men jeg skal hjelpe dere! (Hva i huleste!?! Jeg har tatt vare på megselv siden jeg var 16ffs, hva gjør henne til bedre rustet som 2barnsmor enn meg?)

Jeg vet hun mener godt, så jeg svelger stort sett alle kamelene, men jeg syter mye til sambo etterpå *fnis*

Skrevet

Er ikke noe ålright når det er slik, man ønsker jo at svigers skal bli glad og ikke rakke ned sann... Men går det ikke ann å si i fra til ho eller blir ho bare sur da??

Skrevet

Kjære HI:-)

Hører så mye drittslenging om svigermødre her på bim at jeg blir reint bekymra..Selv har jeg en gutt utenfor og en inni magen så sjansen for at jeg blir svigermor er jo ganske stor:-) Skal legge meg i selen for å bli en grei og snill svigermor som sønnene m/familie vil ha mye kontakt med:-) Prøver å legge meg på minne irriterende ting som min mor og svigermor gjør, men min mor er mer irriterende enn svigermor så jeg tar mest lærdom fra henne. Hehe.

Så takk for at det finnes svigerdøtre som deg der ute, virker som det er en trend at svigermødre skal være slemme uansett..så godt at noen er glad i svigermødrene sine også!

Skrevet

Tror det hjelper veldig med en positiv innstilling... Da jeg skulle treffe svigermor for første gang, tenkte jeg at dette blir sikkert hyggelig og var blid og imøtekommende, og jammen tror du ikke det var hyggelig også!

Men svigermor skal ha mesteparten av æren for at det er så bra. Hun skriver bursdagskort "Til nordeuropas beste svigerdatter" og sånn, da må det bare bli hyggelig, da : )

Da vi kom hjem fra handletur på lørdag, hadde svigermor forresten vært her med blomster og konfekt... Søte dama!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...