Tyttebærsyltetøy Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 jeg arvet en fritidseiendom i 1999. i 2006 giftet jeg meg og vi har felleseie. er mannen min også eier av denne fritidseiendommen?
Mom2Two Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, den vil gå til skjevdeling i et evt. skilsmisseoppgjør. Hvis han er med på å bidra med penger til oppussing/vedlikehold osv., så skal han ha sin del av verdistigningen som skyldes dette.
___ Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Hvis dere ikke har avtalt noe annet har dere felleseie også i frtidseiendommen så lenge dere er gift. Dere kan derfor føre renter, inntekter ol på den der er mest gunstig for i selvangivelsen. I tilfelle skillsmisse vil det sansynligvis skje en skjevdeling slik at du beholder fritidseiendommen uten å måtte betale ut din mann. Det kan være litt andre ting som også spiller inn, så hvis dette er viktig burde du nok legge saken frem for en jurist. Ikke stol bare på meg ;-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Det er sant som de sier over her. Merk at skjevdeling "skjer" ikke, du må selv kreve det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå