UnaH Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg vurderer å melde meg på kurs i yoga for gravide på treningsstudioet jeg er medlem. Men er litt usikker da jeg er i 3.trimester, og vil kun være to uker fra termin når kurset slutter. Jeg har ingen plager, men kjenner bekkenet av og til. Jeg har ikke trent noe i svangerskapet hittil pga kvalme i første trimester og mye jobbing i andre trimester. Er derfor usikker på hvordan kroppen vil reagere, og om det er så lurt. Men har på den annen side lyst til å komme meg mer i aktivitet og tror kurset kan være nyttig i forbindelse med fødsel. Er det noen med erfaring som har gått kurs sent i svangerskapet?
BABY-JENTE Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 jeg går på et kurs nå. jeg har hatt veldig mye nytte av det for å slappe av og holde kroppen i gang. det er aldri for sent spør du meg :-) pluss at du lærer å bli flinkere til å bruke pusten, det er veldig nyttig til fødselen :-)
BlirVi4i2012?! Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Går på kurs nå, er 29+3 selv, men vi er en gjeng med fødeklare og ikke fullt så fødeklare jenter, og tror det fungerer bra for alle. Dersom det er et tilpasset kurs for gravide, burde det jo ikke være noe problem. Det kurset jeg går på nå er i allefall veldig modifisert i forhold til vanlig yoga. Dessuten handler jo yoga om å kjenne kroppens begrensninger, så det burde være lagt opp til å kunne gjøre det en føler er greit.. Det jeg setter aller mest pris på med kurset, er avspenningsteknikkene, pusteteknikkene og å rett og slett få være sammen med andre i min situasjon. Øvelsene er helt greie, men det kommer sikkert an på hvem som har lagd kurset. =) Du kan HELT sikkert ringe treningssenteret ditt å spørre. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå