Gå til innhold

Husarbeid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske flink til å holde huset sånn noenlunde ryddig og reint.

Men jeg har to store ting jeg nesten aldri gjør.

Jeg får ikke til å vaske vinduer! Hvordan gjør man det uten å få skjolder?

Nå har jeg ikke vasket vinduer på to år fordi de ser verre ut etter jeg har vasket dem enn før.

Så kom sola fram i dag og jeg så at det var støv overalt.

Puh. Jeg hater å tørke støv. Jeg har litt mange ting også litt sånn country and living stil. Noen gode råd her?

Eller må jeg bare aldri være hjemme fra jobb når det er sol!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste til vindusvask er å bruke vann med salo og salmiakk i, nal og et pusseskinn til å tørle av nal og kanter med. Dra nalen sideveis og ikke nedover.Start øverst.

Skrevet

Takk, skal gjøre et siste forsøk.

Skrevet

Eller nylon vindusvask i vannet, ellers er det bare Nal som gjelder. Har i det siste begyn å bruke JIF støvmopp til den type støv som du snakker om her. Slipper at støvet "samler seg opp" etterhvert som du tørker :-) Bruker 1/10 av tiden jeg brukte fø til støvtørking :-)

Spesielt bra til TV o.l Selv gubben har begynt å tørke støv etter at de kom i hus :-) Støvtørking med vann er mye sjeldnere nå :-)

Skrevet

mikrofiberklut med bare vann! Genialt. Vask tre ganger. 1: Ganske våt klut for å få på noe vann... 2: Halvtørr klut, vask godt... 3: Så tørr klut du får til. Tørk av...

Skrevet

Jeg er Hi. Takk, takk, takk.

Nå skal jeg faktisk prøve meg på begge deler!

Kanskje det blir reint til jul...

Skrevet

EEEEKKK, må jo ta hele dagen og tørke støv...

Tørt "vaskes" med tørt. Mikrofiberklut kan brukes, men JIF støvmopp er genial :-)

Vått vaskes med vått. Faktisk et råd fra LHL ang. inneklima :-)

Bruk mer tørrmopp på gulvet og :-) Du vil bli sjokkert om du bruker tørrmopp etter f.esk støvsuging eller vasking av gulv.

I tillegg til at det blir renere er det SÅÅÅÅÅ mye enklere :-)

Skrevet

Hvordan vasker man parkettgulv? Er det en egen microklut for det. Og skal den være litt fuktig, men uten såpe?

Skrevet

Jeg har mikrofiber mopp. Den skal bare ha titt vann på. Men jeg liker at det lukter rent, ikke bare ser rent ut, så jeg har bitte litt grønnsåpe i for lukten sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...