Lillegull06 +aprilvidunder09 Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg vet det finnes et annet forum med keisersnittdebatt.. jeg har vært der og spurt samme spørsmål, men får ikke svar.. er jo i en litt annen stilling siden jeg helst IKKE vil ha keisersnitt.. Desstuen så er det vel litt flere som leser disse trådene.. Men jeg fikk hastekeisersnitt med førstemann pga stresset fosterlyd, gravid igjen nå, 14 uker og har veldig lyst på en "normal" fødsel. Jeg skal spørre når jeg kommer på ul og jordmor.. men til da.. er det noen som vet om det er noen større sjangse for at det blir keisersnitt denne gangen også siden jeg hadde det første gang? En venninne mente han hadde hørt.. at såret som ble laget førstegangen... er et svakt punkt og at man kan ende opp med å få det denne gangen også. På forhånd takk.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er i samme situasjon som deg - nesten - bare at jeg ønsker ks denne gangen. Men jeg fikk beskjed om at det var ingenting som tilsa at det var større sjanse for hastesnitt denne gangen. Så lenge det var bare fosterlyden som var årsak til at det ble hastesnitt på deg, ligger alt til rette for at du skal kunne føde normalt nå.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Her ble det hastesnitt pga stort barn som begynte feil. Har tusen spørsmål om hva som skjer nå med tette fødsler, tidligere keisersnitt og trolig enda større barn. Er redd for å føde en kjempe vaginalt og ønsker helst ikke keisersnitt... Som du allerede har fått svar på så tror jeg neppe "bare" svak fosterlyd kvalifiserer til keisersnitt. Men trolig vil terskelen for et nytt keisersnitt være lav underveis i fødselen. Arret vil nok være ett svakt punkt som de har i bakhodet, har fått med meg at de helst ikke setter igang/stimulerer fødsel med kort tid tilbake til et keisersnitt. Vet ikke om det stemmer da Jeg ser også fram til å prate med jordmor, men er utrolig lenge til desember! Lykke til!
birrisj05.02.09 Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Betyr ikke nødvendigvis ny keisersnitt, bare fordi du hadde det med fostervannet. Kan jo hende dette svangerskapet ditt forløper seg normalt! Hadde du hatt trangt bekken eller noe sånt, sånn som mammaen min hadde, så hadde det nok blitt ny keisersnitt, for da er det veldig komplisert å få ut noe. Så jeg og mine to brødre kom ved keisersnitt..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Det blir to år mellom mine, vet ikke om det kvalifiserer til det Solunger kaller kort tid. Men jeg fikk beskjed om at jeg fint kunne bli satt i gang i stedet, hvis jeg frykta å gå på overtid. Så Solunger, vil tro at hvis du forklarer situasjonen, vil de følge med på størrelsen på slutten og la deg på bli satt i gang, hvis det gjør at du føler deg trygg. Jeg fikk iallfall det alternativet tilbydd. Og til HI sier jeg igjen det jeg sa i stad: fosterlyd som årsak til tidligere ks har ingen betydning for neste fødsel. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå