jejeje Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Dere som har svangerskapsforgiftning, hvordan merket dere det? Jeg har hatt litt utslag på protein i urinen på de siste kontrollene. Blodtrykket mitt har vært fint. Nå har jeg plutselig gått opp 1,5 kg på 1,5 uke. Det er over tre uker til neste lege sjekk. Bør jeg følge med på noe før det?? Jeg er 27+0.
Oj, en baby!! :-) Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Ikke for å skremme: så du hovedoppslaget på Dagsrevyen i går? I såfall er konklusjonen min at man ikke skal kimse av evt svangerskapsforgiftning. Jeg hadde sjekket hver uke dersom jeg var i tvil! Lykke til!
MammaTil2Gulljenter Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg hadde visstnok svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, og jeg merket det aldri, men utbruddet kom ikke før på føden heller(det var da de oppdaget det)...ikke alle hvor ting slår ut heller. Jeg hadde tegn på det, ikke med blodtrykket eller proteiner i urinen, men ødem...fikk masse vann i kroppen, og mellom 2 kontroller gikk jeg opp 6 kg...så det var MASSE vann i kroppen helt på slutten. Da jeg kom inn på føden hadde jeg proteiner i urinen, og blodtrykket var stigende... Jeg hadde et trykk i pannen uken før jeg fødte, og stikk i ribbena. ikke alle har dette men det er små tegn på det sa de til meg på sykehuset. Jeg synes du skal ta turen innom legen for å få en ekstra sjekk hvis du er urolig, det er ikke noe å spøke med.
jejeje Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg dro innom legen for en sjekk nå. Jeg har fortsatt +1 på protein på urinen. Blodtrykket mitt var fortsatt bra, men har forandret seg litt. Jeg har stort sett hatt 70 i undertrykk, og nå var det på 80. Men jeg vet ikke hva det betyr egentlig. Hun sa blodtrykket var bra, men at det var fint at jeg kom til en sjekk. Jeg har også tidvis vondt nederst i brystet eller øverst i magen, men dette kommer og går. Kan være ribbeina det presses på. Fikk beskjed om å bare fortsette å følge med å ikke nøle med å ta kontakt hvis det var noe,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå