Gidder ikke! Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Hvordan er det i forhold til å spise for lite, hvor mange kalorier er for lite? Så kroppen går på sparebluss mener jeg. Gjelder en som ikke får trent så mye.... Og stemmer det at man risikerer å gå ned i vekt hvis man spiser mindre enn 1500 kalorier hver dag da? Hadde aldri trodd jeg skulle telle kalorier, hehe! Har nemlig begynt å føre opp alt jeg spiser i sånn kaloriteller på vektklubben til Grete Rode, ganske interessant å se hva de forskjellige måltidene inneholder faktisk:)
BettyBoob Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 hva som er for lite er jo individuelt - jeg kan på en kraftig slankekur klare meg med under 1000 kcal pr dag - mens for andre er 1500 lite. regnestykket er enkelt: antall kalorier inn må være mindre enn antall kalorier ut
*bolla pinnsvin* Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er med i vektklubb.no og der er det minste antall kalorier som anbefales hver dag 1300. Spiser du mindre enn det vil forbrenningen din settes ned. Hvis man trener i tillegg kan man jo spise mer, men man trenger ikke å spise opp alle de kaloriene, bare hvis man føler man er sulten.
Gidder ikke! Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Takk! Greit nok at man må forbrenne mer enn mat spiser, men dumt å sette ned forbrenningen ved å spise for lite. Er faktisk ganske lett å holde seg på rundt 1500 kalorier om dagen. Bare å kutte ut det aller feteste og selvfølgelig snopet! Kanskje jeg kan minske magemålet litt=) *drømme*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå