Gå til innhold

Noen "akvarie" folk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et 120l akvarie, som vi har hatt noen mnd. Er ikke noen proff med andre ord:)

Tror vi har litt problemer med alger eller et eller annet.....har noe som ser ut som "svart pels" på noe av plantene! Er det farlig? Hva gjør vi?

Å nå så jeg noe som lignet "brunt spindelvev" Eller plantene ser skitten ut, gjelder spesielt den ene planten.

En ana ting, vi fikk babyfisk i går:) Kjempe spennende syns både vi å ungene! Er et lite stykke til dyrebutikken å var ikke tenkt oss dit på noen dager, men kan vi mate de med vanlig mat? Bare knuse det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som "kan" akvarie her i dag?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men vil tro plantene er skitne? Du har bytta vann, og vaska de, eller? :o)

Babyfisken kan få vanlig mat, ja. Har du de i egen beholder?

Skrevet

Du har nok fått deg noen trådalger av ett eller anet slag antar jeg. Dersom du ikke har en algespiser, så kjøp inn dette, gjerne ett par stykker som kan spise disse opp.

Babyene kan få vanlig mat ja, knus de litt mellom fingrene mens du putter den oppi

Skrevet

Joda bebiene har egen beholder. Tatt lokket på et minidrivhus å lagt det i overflata i akvariet:)

Joda har byttet vann, men ikke vasket plantene.....

Har 2 algeetere, den ene er halv voksen den "jobber" hele tiden, den andre er gammel men den ser vi sjelden, regner med den jobber på natta:)

Hvor lang tid tar det før bebi fiskene kan vær sammen med resten da?

Er guppy bebier:)

Gjest irismor
Skrevet

Rensm filteret i pumpa, og vask pyntetingen som er i akvartiet. Vi hadde noen skjell som var opphavet til trådalgene. Kastet ut skjellene klippet bort de mest angrepne bladene og fikk renset opp. Kjøp det et par algeetere til.

Beibiene kan du slippe oppi når de er for store til å bli spist (passer i munnen til de større)

hvis ikke så har jeg et 5.5l akvarium du kan få til babyfiskene dine.

Men det må hentes på Lørenskog.

Skrevet

Takker for tilbudet, men vi bor utenfor Ålesund så det er litt langt å kjøre å hente det:)

Har en stein og ei Trerot, bare ekte saker:) Men klart kune sikkert skura de også...

Når vi "rota i akvariet så vi også noe som lignet rusk, men såg etterhvert at de levde, Noen mm lange tynne, men fiskene spiste de da! Så det er vel kanskje bare noen mikroorganismer som blir i akvarium?

Skrevet

Når vi "rota i akvariet så vi også noe som lignet rusk, men såg etterhvert at de levde, Noen mm lange tynne, men fiskene spiste de da! Så det er vel kanskje bare noen mikroorganismer som blir i akvarium?

Å hvor lang tid tar det før bebifiskene er store? Vokser fisk fort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...