SOLSPIREN Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Er dette noe man bør ha gått til innkjøp av å ha liggende klart eller er det sånn at dere har sett ann til etter fødselen med å gå til innkjøp av det? Å i tillegg er det best med manuell eller elektrisk pumpe?
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 jeg har kjøpt pumpe nå pga jeg hadde behov for den første dagen jeg kom hjem fra sykehuset. bruker avent sin manuelle, synst den er best, men har ikke prøvd noen andre heller, bare elektrisk på sykehuset.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Syns heller ikke det er noe man bør kjøpe før man vet behovet. Jeg pumpet noen måneder med forrigemann og syntes at de mest effektive var de monstrene på hjul som de hadde på sykehus, hahaha det var skikkelige melkemaskiner. Jeg fikk låne Medela sin elektriske dobbeltpumpe til hjemmbruk mens han lå på sykehuset, men den syns jeg brukte altfor lang tid. Kjøpte etterhvert en manuell en fra Avent og syntes den var veldig god, ulempen var bare at man kun fikk tatt en pupp om gangen. Dersom du kun kommer til å pumpe for å ha ett lite lager liggende så kan det hende det er nok for deg å lære deg hvordan man "håndpumper/melker", for ett ord.....men det er ganske effektivt og gratis. Min mening og mitt svar på spørsmålet ditt er at manuell er bedre enn de elektriske som finnes å kjøpe. Jeg måtte bare surre noen ganger rundt grøten først....
Gorosa Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Manuell pumpe fungerer helt fint. Det er kjekt å ha, men det har ingen hast med å kjøpe den. Dersom du må ha den når du skal hjem fra sykehuset, får du sikkert kjøpt en på sykehusets apotek.
SOLSPIREN Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2008 Takker for svarene Er jo i grunn nok å legge pengene i nå før fødselen, og når det er førstemann i tillegg føler mann seg fort litt grønn på hva mannn trenger å ikke.. Ser vel ut til at jeg aventer innkjøp til jeg ser hva behovet blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå