Kristinanutten Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Vi leser jo til stadighet om at vi gravide bør spise fet fisk. Hva spiser dere? Og har dere noen gode oppskrifter på lager? Jeg må nemlig ta meg sammen på fiskefronten. Spiser tran, men det er jo ikke nok...
januar mamma Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 hmm... laks er jo fet fisk... også makrell(best på omega 3 tror jeg) kveite er også av de fete fisken..
Plutselig_gravid Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Makrell og sild hører under feite fisker. Laks og ørret er mellomfeit. Torsk er mager fisk (etter som jeg kan huske, gikk hotell og næringsmiddel for en del år tilbake) Jeg fikk beskjed av jordmoren min på kk at de dagene jeg har makrell i tomat på skiven så trenger jeg ikke ta trankapsler:) Jeg elsker ovnsbakt fisk - hater kokt fisk. Så jeg bruker å ta ørret eller laksefilet og pakke det inn i folie. legger noen smørklatter inni folien og krydrer litt. Setter det i ovnen. Det blir kjempegodt. Har poteter, grønnsaker og en god fiskesaus til. NAM NAM.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Fet fisk er laks, ørret og makrell vertfall.. Eg har noe godt du kan prøve;) du kutter poteter og gulrøtter opp, så koker du de sammen med lofotfiske suppe(fiske suppe pose) til potetene og gulrøttene er ferdi kokt, ca 1/2 time, tror eg.. mens det koker så tar du å steker en lakse filet og grydrer den viss du vil, så hiver du den oppi rett før du serverer, kan gjøre det før og, mn suns det blir litt uggen farge på det da:P hehe. På en pose lofotfiske suppe bruker EG 2 file'er, så tarr du så mye/lite poteter og gulrøtter viss du vil.. Kan jo og ta andre grønnsaker og oppi.. Kos deg viss du prøver det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå