Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare si at jeg håper dere søtter opp om denne aksjonen på søndag.

Jeg kan selv fortelle om hvordan livet med en alkoholiker var da jeg var liten,hvor redd jeg var for at noen skulle oppdage det,hvordan det egentlig var hjemme hos oss.Når alle vennene mine gledet seg til helger og høytider var jeg livredd.Jula var det aller verste..Julekvelden ble som oftes en trist opplevelse, nyttårs aften også.

Men da jeg fikk barn satte vi foten bestemt ned.Dette skulle ALDRI mine barn få oppleve, aldri i livet !

Vi fikk heldigvis noen gode år sammen uten alkohol, men likevel var minna i bakgrunnen, utryggheten..

Nå etter denne aksjonen har vært på tven og flere har fortalt hvordan de hadde det som små og redde barn, har minna kommet strømmende på.Minner jeg ikke har villet huske fordi de er så vonde.

I dag som voksen elsker jeg høytidene ,barna mine slipper å være redde for at vi forandrer oss til brutale snøvlende foreldre.VI nyter livet sammen med barna og koser oss i trygge omgivelser.Jeg er så glad for at mine barn har det godt, MEN desverre er det mange barn som ikke har det slik som mine.Tenk på de og støtt aksjonen på søndag er du snill.......

Hilsen en åpen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg signerer. Alt du skriver.

Støtt aksjonen, det er så mye viktigere enn hånnduker, bilstoler og idpudder.

Skrevet

helt enig!!

støtt aksjonen!!!!

det skal je gjøre i hvertfall.

Skrevet

Jeg skal støtte denne aksjonen :o) Skulle bare ønske at 75% gikk til barn i Norge (det er 50% som er satt av til Norge slik jeg har forstått det), de har selvfølgelig stor bruk for det i andre land utenfor våre grenser også, men skulle ønske vi kunne bidra mere til våre egne først. Ikke halshugg meg nå :-p

Skrevet

Bedre med 50% her enn ingen tenker jeg og kan en redde barn i ett annet land er det bare en bonus tenker jeg ...

Skrevet

Ja, selvfølgelig :o) Norge er utrolig flinke til å hjelpe andre land, det er ikke det jeg mener, men at det hadde vært flott om det kunne vært større fokus på oss i Norge (men da blir vi vel stemplet som altfor selvopptatte hehe).

Skrevet

skulle også ønske at mere penger jeg til barna i Norge,men signere uansett denne.... litt er bedre enn ingenting..

Skrevet

Jeg og gutten min på åtte skal gå med bøsse på søndag.Håper å møte på mange blide og engasjerte mennesker. Kan også skrive under på at det å leve i et hjem der alkohol blir misbrukt er et sant helvete!! Og mange minner dukker opp i disse dager....

Skrevet

Jeg skal også ut med bøsse på søndag, og det trengs flere. De som kan tenke seg å ta en runde kan melde seg på tlf: 02025.

Skrevet

Et barn er et barn - enten det bor i Russland eller Norge. Det er like ille for det barnet å vokse opp med rus, uansett.

Ser at flere skal bære bøsse - og må bare hive meg på oppfordringen. Særlig hvis du har dårlig råd - da kan du bidra med din tid og arbeidskraft!

Skrevet

Mulig jeg er helt blåst her nå, men er ikke Blåkors et sted for rusmisbrukere/alkoholikere som trenger hjelp og faktisk innser at de trenger det??

Hvordan vil det da hjelpe barna til alle dem som ikke tror de trenger hjelp? Jeg synes mer synd på de barna, enn barna til de som allerede får hjelp. Klarer blåkors å nå frem med hjelp til de da?

Ingen barn skulle være nødt til å vokse opp i slike forhold/miljø uansett da =))

Skrevet

Her ser du en link som forteller en del om hvordan pengene skal brukes.

http://www.nrk.no/programmer/tv/tv-aksjonen/1.5954719

Et annet aspekt ved aksjonen er at TV-aksjonen i seg selv er med på å få problemstillingen frem i lyse og å la barn og unge lever i eller har levd i fammilier med rusmisbruk se at de ikke er alene og forhåpentligvis skape større åpenhet om de spessielle utfordringene disse barna har. Forhåpentligvis vil aksjonen også gjøre at flere både barn, ungdom og voksne våger å be om hjelp.

Skrevet

er det noen som vet når de skal gå rundt. er alene med 2 små. ikke råd å gi no særlig,men kunne tenke meg å gå med bøsse. om det er på ett klokkeslett jeg kan trille med meg unga da..

Skrevet

*En god klem til Idefix!*

Jeg og snuppa hadde egentlig tenkt å gå også vi søndag, jeg har gått roder de fleste tv-aksjoner..men i år var vi for sent ute og de hadde nok folk her.

Men jeg skal absolutt støtte med penger ja, skal ta ut ekstra penger i morgen så de ligger klar til bøssen.

Gla i d Idefix!

*klem*

Skrevet

Solfrøken - Blåkors jobber med veldig mange prosjekter.

Skrevet

Jeg signerer oppfordringen og synes det er flott at det finnes voksne som kan fortelle om hvordan de opplevde det at mamma og pappa drakk da de var små. På radioen i dag hørte jeg at de refererte til at 10% av voksne i Norge har et problematisk forhold til alkohol. Jeg vil tippe at tallet i hvert fall ikke er lavere. Det betyr at maaaange barn er berørt. Håper en bieffekt av denne innsamlingsaksjonen er at fokuset på skadevirkninger øker.

Skrevet

Signerer deg, Idefix.

Har selv vokst opp med en far som var alkoholiker, og er fast bestemt på at det skal mine barn slippe og oppleve

Hvis ikke den reklamen på tv gir resultater, skjønner jeg meg ikke på folk, altså..

Vi kommer i alle fall til å gi, hvis det dukker opp noen på døra;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...