Gå til innhold

Ingen som er bekymra for finans krisa her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nemlig jeg... For det første har vi valutalån og det går ikke vår vei akkurat nå. For det andre sparer vi litt i aksjer og fond, trenger vel ikke si mer om den saken.... og for det tredje så jobber mannen min med ny- biler og det er ikke så mange som kjøper nye biler nå i disse rentetider, så jeg er redd det skal ende med at han ikke har jobb lenger..Mannen min er evig optimist og tror at det snart vil snu seg, men jeg skal innrømme at jeg ikke sover så godt om natten lenger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, ikke for vår del..

Klarer fint å betale huslån,selv med økt rente (nå setter de jo ned da)..

Og vi har heller ikke jobber som kan mistes..

Men skjønner godt at du ikke sover så godt, når dere er i den situasjonen dere er... Jeg er optimist, og tror det snur om ikke så lenge! =)

Skrevet

hadde vi hadt huslån, så hadde jeg tenkt ganske mye på det.

Skrevet

Nei i grunn ikke, vi har førstehjemslån og kan tåle mye høyere rente enn hva som er mulig for oss å få, husleien vår vil ikke øke, samboeren min er ferdig utdannet nå i mars antagelig og har sikker jobb ( i staten).

Eneste som kan gjøre det litt surt for oss er om jeg ikke får meg ny jobb etter permisjonen, men det bekymrer meg i grunn ikke så mye.

Har ikke tenkt å jobbe 100% uansett så det burde ikke bli så vanskelig å få seg en deltidsjobb et eller annet sted :) bor jo ved Oslo så det er ikke sånn at det er tre mulige arbeidsplasser liksom..

Men selvsagt, tar gjerne litt lavere rente og tryggere tider jeg også :) vi har lyst til å flytte til noe større om noen år og det vil ikke bli mulig om husprisene synker drastisk for eks.

Skrevet

Ikke bekymret for finans.

Litt bekymret for krisa da - kriser er aldri bra.

Skrevet

Det er ikke noe som bekjymrer oss veldig nei, vi merker ikke veldig stor forskjell i vår økonomi etter at renten ble satt opp. Vi har utsatt de små oppussingsjobbene vi har, tar de litt om litt når vi har penger til over osv.

Vi har ikke jobber som vi kan miste, så ikke noe problem der.

Skrevet

Begynner å merke det ja, det bør helst snu snart ellers vil vi få problemer er jeg redd... :(

Skrevet

Har heldigvis ikke lån, så det har ikke noe å si for oss sånn egentlig. Jeg blir provosert av at bankene ikke følger styringsrenten da, og kommer til å bytte bank hvis jeg i "fremtiden" ser at min bank har vært spesielt hard mot sine lånetakere når krisa er over.

Skrevet

Nei, er ikke det:)

Skrevet

Jeg tror mange vil få det utrolig tøfft utover nå....ikke morsomt. Jappe-tiden ente veldig brått...og jeg tror dette er enden på vår tids "jappe-tid"...

Er du langsiktig på børsen går det som regel greit, men det spørs jo hvilke selskaper dere har satset på da....

Jeg er ikke bekymret for min økonomi....men jeg liker ikke situasonen.

Skrevet

Nei, er ikke det i særlig stor grad. Mannen min har jobb i en utsatt sektor, men han sitter godt. Samtidig er han veldig arbeidsom, og er ikke så nøye med hva han gjør for å få endene til å møtes om det er krise. Er vel litt sånn jeg også. Får jeg sparken blir jeg ikke arbeidsløs.

Vi har lån, men ikke så ille. Boligen vår er i et utsatt område der prisene har fallt mest - og det betyr at vi ikke kan flytte de første årene. Litt surt, men det får gå.

Jeg tror det vil snu, men det blir nok flere år til tror jeg.

Skrevet

Synes så synd på alle det rammer!

For oss har det ingenting og si, i bransjen til mannen min vasser de i penger, og vi har lite lån. Så vi sitter trygt.

Skrevet

Nei, kan ikke si det... Har lavt lån så vi tåler ei rente på oppmot 13% eller mer....

Både meg og gubben har jobber som er rimelig sikre lenge....

Skrevet

Nix, ikke nå som vi har fått solgt leiligheten.

Var litt urolig de to ukene vi hadde to boliglån å betjene, men nå er alt bare fryd og gammen :-)

Har ikke tatt opp mer lån enn vi klarer å betjene, så har derfor ikke så mye å frykte.

Gjest thricane
Skrevet

ja det er jeg nå. har en mann som innen eiendom og akkurat bygd et hus, så vi merker det allerede. siden vi er midt i byggefasen, har vi ikke rukket å spare opp noe på bok, alt går i huset for å få minst mulig lån. hadde det skjedd om et år, ville vi i hvert fall hatt litt på bok til trange mnd.

nå jobber i begge to, så skal vel gå greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...