Gå til innhold

Skjønnhetsoperasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som ikke er puppefiksert? Leser her inne om silikon og at det er verdens undergang å ikke ha store pupper.

Jeg har små pupper og ingen komplekser. Tror faktisk at de som opererer ofte vil finne nye ting å bekymre seg over. Så har jeg oppstoppernese som jeg har bestemt meg for å leve med. Tenk å operere inne en fin rett nese og så får man barn og uter kommer det en liten med skikkelig oppstopper. Hva sier jeg da? At mamma også hadden en slik, men den kunne jeg hun ikke leve med..... Da kan d være sikker at når poden blir 18 så opererer han/hun også.

Kan vi ikke være gode eksempler for de neste generasjonene?

Vil vi ikke at vi skal være unike? Vi kan ikke bare skylde på samfunnet vi må ta oss i nakken selv og si at dette er jeg ikke med på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har silikon - men før jeg opererte hadde jeg ikke store komplekser. de puppene jeg hadde var små , men veldig fine :)

jeg gikk toppløs på stranda, brukte topper uten bh osv osv

det som ble greia for meg, var at de ikke passet med resten av kroppen min. jeg har en klassisk timeglassfigur - med meget smalt liv.

så jeg manglet rett og slett litt på "toppen".

har aldri angret på valget, og det har heller ikke min søster. vi kommer fra en mor med små pupper, hehe...

Skrevet

Ta en titt på "små pupper"-tråden, så vil du se at alle ikke er så opphengt i silikon som du tror!

Skrevet

Kjenner et barn der moren satt og maste om de utstående ørene i seks år til de ble operert. Greit det. Men jeg synes mer synd på ham for den dårlige mora han har fått enn de litt sjarmerende utstående ørene hans.

Skrevet

Man kan vel som mor gjøre noe med utseendet sitt og bygge opp et godt selvbildet for barnet for det?

Jeg kunne godt tenke meg å fikse på et par ting.. Ting som plager meg mye og som stjeler selvtillit fra meg... Men jeg kommer ikke til å informere mine barn (som er ganske små) om det...

Hvis en mor er overfiksert på utseendet er det skadelig for barna, ja.. Men man kan være fiksert på utseende på MANGE måter! Hva med å snakke nedsettende om andres utseende (naboer, venner, folk på tv) foran ungene? Eller være hysterisk på fett og sukker/slanking?

Skrevet

Jeg er en av de som ikke får kløft uansett hva jeg gjør, bruker a-cup, men fyller den ikke opp akkurat. Så jeg har små bryster. Når jeg var 13-17 år sa jeg at med en gang jeg fyllte 18 år skulle jeg ta silikon i brystene. Jeg hadde virkelig komplekser og likte ikke hvordan jeg så ut med de brystene.

Nå er jeg gravid og da har brystene mine selvfølgelig vokst litt, jeg er nå eg stor a-cup/liten b-cup. Og vet du hva? Jeg savner de små puppene mine, de var jeg jo så vant til! Jeg klarer ikke å kle meg til disse, føler jeg bare ser lubben ut med dem, hehe.. Så jeg er utrolig glad jeg ikke tok silikon!

Man lærer seg å like kroppen sin etterhvert, iallefall om man har andre gode ting i livet som skygger over det:-)

Skrevet

Like galt det selvfølgelig. Men det er mer skadelig med sukker og

fedme enn å ha en stygg nese. Så jeg synes faktisk det er en forskjell.

Men selvfølgelig er det ikke bra med mødre som maser om sukker og slanking heller.

Skrevet

Nå snakker jeg ikke om å ha et vanlig sunt kosthold, men å være overfiksert og hysterisk på hva du putter i deg... Det plukker barna fort opp!

Jeg synes det er viktig å gi ungene mine verdier og gode byggesteiner slik at utseendet ikke blir det viktigste... :o)

Skrevet

Barn med utstående ører kan føre til skikkelig problematikk for barnet, det kalles mobbing! Der jeg jobber har vi mange barn som blir operert for nettopp dette, og det blir gjort sommer før de begynner på skolen.

Jeg har endelig fortått hvorfor enkelte opererer puppene sine. Jeg har etter endt amming bare to "flapper" igjen... Kunne gjerne tenkt å gjort noe med dem ja... Men ikke før jeg er ferdig med barn og amming. Kanskje det blir flere små hjemme hos oss...:)

Skrevet

Godt sagt DarkNight

Jeg hadde praktisk talt ingenting. Og har nok vært heldig med gutter jeg har truffet for de har likt meg likevel. Fått et par bemerkninger i min ungdom, men det var jo av de mest "harryeme" som jeg aldri ville hatt likevel.

Nå har jeg fått et barn og for første gang kunne jeg kjøpe BH. Liten A-cup. Og tro det eller ei; jeg ble verken lykkerligere eller ulykkeligere med eller uten bryster.

Det skulle jeg ønske at flere så..... De hadde fått et mye bedre liv. Jeg ser ikke ned på de som har komplekser, men synes synd på de. For de bruker mye energi og blir sjelden lykkeligere.....

Jeg har sikkert strekk-merker også, men jeg kikker ikke etter.

Fikk spørsmål i en forening og måtte litt flau innrømme at det hadde jeg glemt å sjekke.

Slapp av jenter! Kjenn på hvor godt det er å være friske!

Skrevet

Jeg forstår godt at enkelte jenter velger å legge seg under kniven for å få litt større bryster! Har noe med selvtillitten til den enkelte å gjøre. Alle vil jo sine barn best, men det er da ikke best for et barn å kun være hjemme med mamma dag ut og dag inn, fordi ikke mammaen tør gå ut i offentligheten pga små bryster. Vet det høres litt teit ut, men det er fakta... Handler ikke bestandig om å se ut som Pamela, men bare i det minste klare å fylle ut en a-cup skikkelig!

Skrevet

Jeg er nå 23år, og har fått kjempe åreknuter fra leggen og helt opp til den ene kjønnsleppen i svangerskap nr 2. Disse er både skjemmende og stygge, men ikke minst forferdelig vonde og ømme. De hemmer også mitt sexliv. Jeg har allerede avtalt med legen at de skal fjernes ganske snart etter fødselen. Synes selv at jeg ikke er hysterisk kropps bevisst av den grunn.

Jeg har da også store utstående ører, men har aldri blitt mobbet for dette. Jeg ønsket tidligere å "ordne" på dem, men har som noen nevnte over lært meg å leve med dem.

Skrevet

Men da må jo disse heller til psykolog!

Skrevet

Hvis de er ømme og vonde er det medisinsk. En helt annen sak.

Skrevet

så bra at dere er tilfredse med dere selv. Men det gir dere ikke grunn til å kristisere dem som ikke er! Ikke uttal dere om noe dere ikke har peiling på. Dere kan ikke forstå hvordan dem har det,hvis dere er fornoyde selv.

Skrevet

Det er faktisk psykolog dere trenger mest.

For når dere har fikset på en ting kommer dere til å være misfornøyd med en annen ting.

Skrevet

Hvordan i alle dager vet du det? Jeg har silikon pga jeg hadde komplekser. Tok det for 5 år siden,og har vært fornoyd siden den dagen jeg fikk det gjort. Har mye bedre selvtillit og sliter ikke lenger. Mye uvitenhet her inne.. Burde holde kjeft når du ikke vet hva du prater om. Psykolog hjelp har jeg aldri trengt!

Skrevet

Nei vel, Pamela.

Så lenge du betaler alle ettervirkninger og etteroperasjoner selv så er det greit for meg.

Og når du står fram på TV2 hjelper deg om 20 år......

Skrevet

Haha!Kaller du meg Pamela? Jeg har b-cup!Gjorde det ikke for oppmerksomheten ditt fjols. Ingen som vet at de er uekte heller utenom mine nærmeste venner. Hva er problemet ditt egentlig? Det er ikke snakk om silikon for å bli glamour modell heller. Ha en fin dag:)

Skrevet

Hvorfor hisser du deg opp da. Dette står du jo for.

Du trenger ikke å forsvare deg.

Skrevet

Jeg må jo svare når du bare trekker feil konklusjoner og uttaler deg om noe du har null peil på:) det er du som virker hissig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...