Gå til innhold

smerter nederst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 14, har sterke smerter nederst i magen, kjennes ut som kraftige menssmerter....har kjent dette i et par dager nå, mest om kvelden, men i dag har det vært der fra morningen av....er så vondt at det hemmer meg i å gjøre noe fornuftig...er det bare livmora som vokser, eller kan det vere noe mer "alvorlig"? er 2.gangs, hadde ikke disse smertene sist, ikke før de siste ukene av svangerskapet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;)

Jeg har det akkurat likt!!!..startet i uke14/15...Nevnte det til legen som henvist meg til ultralyd...kom inn der 1 1/2 uke etterpå...De skjekket det skikkelig m ultralyd både innvendig og utvendig..(tok det skikkelig alvorlig..) De fant heldigvis ikke noe galt, men morkaka lå litt for langt nede, og de regnet med at det var derfor jeg har disse smertene. Fikk beskjed om å være forsiktig og ta det med ro... Det kunne også komme slike smerter av urinveisinf...

Ta kontakt med legen du, og hør om du kan få en en skikkelig sjekk! Er ikke sikkert at noe er galt, men da får du hvertfall sjekket det og slipper å engste deg unødvendig;)

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

For meg høres dette ut som urinveisinfeksjon. Ble lagt inn pga. de trodde det var for tidlige veer i forrige uke (uke18), men detvar urinveisinfeksjon som ble forværret av kynnere.

Høre med lege og jordmor:)

Lykke til!

Skrevet

takk for svar begge to:) Har tenkt på om det kan vere urinveisinfeksjon ja...er også veldig plaget med kynnere, har vært til legen, som ikke virket veldig interessert, og som ikke engang tok urinprøve, selv om jeg hadde med...har fått time hos jormor over helga, har litt mer tro på henne, og at jeg får ett svar der. Syns mange leger virker lite kunnskapsike når det gjelder graviditet, skyver ting bort med å si at det er "helt normalt".....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...