Gå til innhold

noen flinke på nervesystemet og hormonsystemet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et par spm...

nervesystemet: kan noen forklare kort hva som skjer i kroppen fra man får en sansestimuli til det skjer en reaksjon i kroppen?

hormonsystemet: fortelle kort om gangen i hormonene i kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stimuli, nerveende, synapse, brooooooom opp til riktig hejrnehalvdel og vips; der har du reaksjonen din:)

Skrevet

Kan en del om sentralnervesystemet, men er ikke så lett å forklare kort her på dib hvordan dette forgår. Tror gjerne jeg ville funnet litt literatur om sentralnervesystemet og hjernens oppbygging for å forstå dette. En må liksom forstå det for å kunne lage et svar (viss det er det du skal)Regner med du sitter med en oppgave;)

Skrevet

hehe, ikke mer innviklet enn det? da klarte jeg vel å forstå det helt av meg selv når jeg leste boka :)

da har jeg i alle fall en setning å skrive på eksamen!!

mye lettere å spørre her enn å grave seg gjennom denne boka på engelsk! har jo forstått litt, ville bare høre om det var noen slinke her som kunne tilføye noe som er viktig :)

takk takk!!

Skrevet

leser til eksamen i etologi... har prøvd å lee meg gjennom en god del i boka men den er som sagt på engelsk så alt blir 1000 ganger tyngre da...

får lese litt mer om det på nettet... har forstått at vi har sentralnervesystem med nerveceller utover i hele kroppen og at disse får beskjed fra hjernen når det skal skje en reaksjon... men ikke mer enn det egentlig. enda!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...