Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Er det typiske mobbenavn? Jeg personlig kunne aldri finne på å kalle barnet mitt noe i denne kategorien. Hva mener dere?
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 ja, utrolig nok. Jeg gikk i klasse med en som het Gull.
Gjest -<<- Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Ne-ei. Hvorfor skulle de være det? Jeg har aldri hørt navnet gull, men Rosa er jo temmelig vanlig og jeg har aldri hørt om noen som mobbes fordi de heter Lykke. Men nå tror jeg ikke navn har så mye med mobbing å gjøre heller. Ikke i barnealderen i hvert fall.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Tror nok ikke det er mer typisk mobbenavn enn andre navn.. Men kunne aldri kalt ungen min for Lykke eller noe i den duren der.. Noe som har en annen betydning enn navn liksom..
cherry coke Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Mobbenavn? Nei, det tror jeg ikke. Men jeg ville aldri kalt barnet mitt noe i den duren, men det er fordi jeg ikke liker det. Det eneste navnet i den kategorien jeg liker er Saga.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg husker godt da jeg selv var liten. Hadde noen et rart navn eller et navn som rimet på noe, gikk det ikke lang tid før personen ble mobbet. Tror navn har mye med mobbing å gjøre jeg da.. spesielt i barneskolealder.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Nå tror jeg ingen av våre barn kommer til å gå i en ren "norsk" klasse. De fleste får nok barn av utenlandske foreldre i klassen, med dertil uvanlige (for oss) navn. Så navn for våre barn blir nok noe helt annet enn da vi vokste opp. Det skal mye til før et navn er rart, tror jeg. Så svaret på spørsmålet ditt er nei. Hva da med falk, ravn, bror, bjørn, stein, erle, osv. Den listen blir lang for å si det sånn.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 ja, det er en lang liste. Syns faktisk man skal tenke seg om litt når man navngir barnet sitt. Navnet er noe barnet skal leve med som voksen også, hele livet. Hadde ikke likt å hete bror altså..hehe:)
Mille med 2 prinsesser Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 enig, tror ikke barne blir mobbet, det er jo så mange forskjellige navn idag. datteren til ei venninna av meg heter Lykke, og hun er helt nydelig:)
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Klart hun er nydelig;) Ikke det jeg mener i det hele tatt. Selvom mange av disse navnene er søte, er jeg skeptisk. Men kanskje jeg var i en klasse hvor det generelt var mye mobbing av navn osv. Husker det så godt.
___ Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 Hvilke navn skulle være trygge for mobbing da?
lykkec Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg kunne aldri funnet på å gi min datter navnet Lykke som fornavn, siden vi heter Lykke til etternavn. Da hadde hun garanter blitt ett mobbeoffer....Lykke Lykke......
cherry coke Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 Tror du må ha gått på en litt kjip skole.. Har aldri opplevd at barn blir mobbet for navnene sine.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #15 Skrevet 17. oktober 2008 Hehe, hun hadde nok ikke blitt så glad for det nei. Jeg ville aldri kalt mitt barn noe av de navnene der nei. Tenk deg hva Gull rimer på da hahaha.....huff.....stakkar!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 17. oktober 2008 #16 Skrevet 17. oktober 2008 Joda, jeg ble mobbet for navnet mitt, og jeg vet om fler som har blitt det fordi de har "uvanlige" navn.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 17. oktober 2008 #19 Skrevet 17. oktober 2008 Hvis de ikke blir mobbet for navnet sitt så blir de mobbet for noe annet.. Man går ikke automatisk på en person pga navn hvis personen er en sterk personlighet/ledertype.. Huff, jeg er kynisk når det kommer til mobbing, men har sett med egne øyne hvordan enkelte personer bare tiltrekker seg de som trenger å tråkke på andre for å hevde seg Ang Navnene så er vel Rosa ganske "vanlig".. Gull har jeg ikke hørt om som navn, men det er jo liksom poppis å kalle ungene sine for Eple, Lykke og whatnot blandt kjendisene i hollywood? Kjenner en dame som heter Lillebill !
Lukkelukken og bebibror Skrevet 17. oktober 2008 #20 Skrevet 17. oktober 2008 Godt mulig, men jeg ser ikke på meg selv som en svak person. Dessuten, jeg kjenner fler som har blitt mobbet for navnene sine, så er jo ikke bare meg. Men, dette var på barneskolen... Alikevel, så var det mobbing! Nå i ettertid er jeg glad jeg heter det, for det er ikke mange som heter det, maybe 10 stykker til i Norge
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #21 Skrevet 17. oktober 2008 kjenner noen som kalte ungen sin for lilja, synes det er så utrolig fint navn jeg :-) Men nå er ungen bare 4 år så har ikke kommet til det stadiet da barn begynner å mobbe for navnet enda da...
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 17. oktober 2008 #22 Skrevet 17. oktober 2008 Hørte om noen som døpte ungene sine Lerke og Erle, de må jo være noen fugleentusiaster, hehe...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 17. oktober 2008 #23 Skrevet 17. oktober 2008 Nei jeg mente ikke automatisk at alle som blir mobbet er svake typer da, jeg mener bare at "hevdere" oftest velger seg ut noen mye på måfå. Ser ikke på meg selv som svak heller, men ble likevel plukket ut til å være den som ikke fikk være med, kanskje fordi jeg ikke føyde meg etter de selvskrevne lederne i klassen på samme måte som andre? (dumt å spekulere igrunn, men ville bare understreke poenget mitt ) Godt mulig de valgte deg pga navnet, men om alle het Kari og Beate så hadde noen alikevel blitt mobbet, dessverre :/
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #24 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, da burde du heller gått for alle småpikers drøm: Rosa! Tenk å hete Rosa Lykke :-) *Drømme-seg-bort-som-4-åring!*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå