LilleVildeogMamma Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 lillegull raper sjeldent etter måltidene.. ofte går det en time eller mer før gulpen eller rapen kommer. det blir til at jeg legger henne ned før hun raper, spesielt på natta da jeg er så trøtt og skulle jeg holdt henne oppe til hun rapa hadde jeg sittet oppe halve natta...men når jeg legger henne er det akkurat som om vil gulpe og rape, ihvertfall etter lydene hun lager å bedømme. Hun svelger, smatter, grynter og trykker... noen ganger våkner hun og skriker etter at jeg har lagt henne etter måltid og hvis jeg bærer henne litt raper hun til slutt. Noen tips til å framprovosere rapen litt fortere??
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Hei. Kjenner til den om natten, tar evig lang tid å få opp rapen fordi hun sovner på skulderen min. Med eldstemann hjalp det å sette han på rompa på fanget mitt, legge en arm under armene hans og vippe han litt fremover samtidig som jeg dunket han forsiktig på ryggen, eller legge han på magen oppå beina mine (men da hendte det at han våknet til altså). Med frøkna hjelper det at jeg reiser meg, legger henne med hodet godt oppå skulderen min og hopper litt lett. Ser sikkert veldig dumt ut, men det får opp rapen fortere om natten, ellers kan man jo bli sittende...hehe
Lillemann blir storebror! Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 dette slet vi også med i begynnelsen..i tillegg til at mini blir gørrsint når vi legger han på skulderen.. for då kan han ikke se nok.. hm.. liten nysgjerrigper vi har fått oss tror eg.. men så då måtte vi jo finne en løsning på rapen.. å det som funker omtrent hver gang.. d e å sette han på mitt kne, med ett bein på hver side.. å holde han under armene.. åså vippe opp å ned med foten, litt sånn ride ride ranke opplegg.. så får du se an kor fort du må vippe op og ned liksom.. ikke for fort, men ikke for seint heller.. d funker veldi bra.. kommer nesten allti en rap.. : ) e sikkert ikke å anbefale av fysioterapeuter akkurat, men når han må rape kl tre på natten.. ja då e d en fordel at det går fort.. : )
Live30 Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Når lillegutt ikke ville rape av seg selv så løftet/dro jeg i armene hans. Holdt i hånden hans og førte/dro forsiktig denne opp til/over hodet hans. Først den ene armen og så den andre. Hadde ikke rapen da kommet så løftet/dro jeg begge armene hans opp og da kom alltid rapen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå