Gå til innhold

Små pupper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble gravid var jeg en stor A- eller liten B-cup. Og under graviditeten ble jeg en ”vanlig” B-cup. Da jeg fullammet var jeg en C, da melkeproduksjonen sto på som fullt var til og med den bh`en forliten… Min snart 4 mnd gamle sønn trenger mye mat. Klarte ikke produsere nok melk, så jeg måtte slutte amme.

Nå har puppene mine krypet tilbake til det vanlige. Eller nei, forresten, det ble feil, de har krypet ENDA MER! Nå er selv en A-cup for stor! Var ute i går for å handle nytt undertøy igår. Viste jeg hadde fått mindre pupper, så prøvde bare A-cuper, men da jeg innså at selv det var altfor stort ble jeg deppa og dro hjem uten noen kjøp! Er ikke så festlig å være 22 år og nesten helt flat heller...

Vurderer å legge inn litt silikon eller saltvann, så jeg iallfall får en full A-cup! Noen med erfaringer? Hvor mye koster det? Finnes det noen bra klinikker på østlandet? Eller andre forslag… Alt tas imot med STOR TAKK :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en a-cup er altfor stor ville jeg gått til legen og undersøkt muligheten for å få dekket operasjonen. Dette er ikke for å være frekk, men da har du vel egentlig ikke pupper i det hele tatt? Er man helt flat vil det kunne regnes som medisinsk betinget operasjon, dersom man plages psykisk av det. Kravene er strenge, man skal knapt ha brystvev i det hele tatt, men er du helt, dønn, flat vil jeg tro du kan ha mulighet til å få det dekket.

Colloseum skal være bra, og de har avtale med nav hvis du får det dekket. Legen din er uansett ikke den som skal bestemme om du får det dekket, forresten, i fall du har en kjip lege. Be om henvisning, si at du vil undersøke muligheten for å få det dekket, deretter er det kirurgen som skal vurdere hvorvidt du fyller kravene til å få dekket operasjon eller ei.

Tror det koster rundt 30 000 hvis du må dekke det selv. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det på samme måten:-).

Tenkte fryktelig mye på det akkurat i begynnelsen, men bestemte meg for å avvente noen store avgjørelser med det første, for det tar litt tid å venne seg til å ikke ha de gigantiske ammepuppene lengre (hehe, de virket sånn på meg i alle fall).

Nå har jeg vent meg til at de er så små som de er (etter 4 mnd), men det er klart hvis du _virkelig_ er skikkelig misfornøyd ville jeg tatt kontakt med noen, ja.

Tror en sånn operasjon ligger på rundt 30.000 hvis jeg husker riktig.

Søk på kvasir, så får du nok opp noen resultater.

Bruk litt tid er mitt råd i alle fall :-)

Skrevet

Takk for svara damer! Godt med litt støtte og forståelse...

Må kanskje vente med innlegg til barn nr 2 kommer? Eller hvordan er det egentlig?

Skrevet

Mine pupper har vel godt gjennom akkurat den samme forvandlingen. Bortsett fra at jeg selv under fullamming aldri var større enn en liten B-cup og har ammet to gngr 1,5 år. A-cup er for stor, og siden jeg ikke er spinkel finnes det nesten ikke a-cup som passer rundt brystkassen heller (er 83 cm). Bruker noen ganger BH med mye innlegg på dager jeg føler meg ekstra flat, selv om det føles litt som jeg tar på to proteser :-)

Nå, et halvt år etter at jeg har sluttet å amme synes jeg brystene ser bedre ut, de har sprettet litt tilbake selv om de fremdeles er små. Jeg synes de er søte og trøster meg med at et hadde vært slitsomt med lange hengepupper selv om de fyller BHen bedre. Jeg ville ventet en god stund før jeg tok et drastisk valg som operasjon. Kirurgiske inngrep innebærer alltid en risiko. Dessuten trenger de fleste litt tid på å akseptere kroppslige endringer. Kanskje du har et helt annet syn på kroppen din om et års tid.

Et tips - gå i en spesialbutikk for BHer og kjøp en som sitter perfekt. Det er dyrt, men hjelper sikkert på selvtilliten!

Tren brystmuskulaturen, rett opp ryggen og skyv brysten stolt frem. Jeg er sikker på at du egentlig ser veldig stilig ut!

Skrevet

Jeg tror ikke du får dette betalt av trygdekassen. De eneste som får betaøt av trygdekassen er de som har så store at de får vondt i ryggen etc. Dette synes jeg også er rett da du fint kan leve med små/ingen bryster. Jeg har levd med dette hele mitt voksne liv og du blir vant til det. Når du blir litt eldre blir du til og med finere enn mange av de med store. Da har du en nett firgur uten saggete bryster. Så se fordelen i stedenfor ulempen. Lev med det.

Skrevet

"når du blir litt eldre"? Nei,vettu hva,den var frekk! Alle er ikke like, og jeg kan "fint IKKE kan leve med små/ingen bryster" her blir det innlegg før bikinisesongen starter iallfall! Bra det snart er jul....hehe...

Skrevet

Nei, så gjør det da. Men ikke la staten betale for noe som ikke er medisinsk.

Skrevet

Det stemmer ikke. Man kan få dekket operasjon dersom man ikke har brystvev, fordi det kan bli en fryktelig stor belastning psykisk. Man får også dekket operasjon hvis man f.eks må operere bort brystvev i forbindelse med fare for kreft osv, selv om det heller ikke er medisinsk begrunnet - man kan jo alltids leve med en halv pupp på ene siden, liksom.

Det som kan trekke litt ned er at du har barn, og dermed ikke har seksuelle problemer grunnet brystene dine, kanskje lettere å få operasjon for dem som ikke kan fungere seksuelt fordi de ikke vil kle seg naken foran en eventuell partner osv.

Skrevet

Jeg synes det er en helt annen sak med de som må opererer bort et bryst. De bør få. Det er jo en helt annen sak.

Skrevet

Ønsker du deg litt større bryster så synes jeg du burde gjøre det! Handler om sjøltilitten din! Blir ikke bra for barnet ditt heller om han merker at mamma er trist og lei... Stå på!

Skrevet

En A-cup betyr ikke ingen pupper i det hele tatt..

Det er forskjeller på bher også..

Skrevet

Har hun vært så stor som Hi sier og ammet og fått mindre så har hun arrvev. Betal det selv. Helt greit.

Skrevet

Nei, men tenk så bra for en liten datter å ha en mor som er stolt og flott og rank med små pupper! Kanskje heller bruke pengene på psykolog hvis man er mye deprimert?

Skrevet

A-cup har alltid vært for stor for meg, men det har ikke vært noen psykisk belastning. Det kan godt være det er det for noen, men det er ingen grunn til å gå ut fra at det er det.

Pupper har jeg da likevel, selv om de ikke er store.

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Jeg sluttet å amme for ca 6 mnd siden, og har ingen pupper igjen! Jeg fylte ikke en a-cup før amming, og nå etter amming er jeg enda flatere! Jeg har hatt komplekser for dette lenge. Plager meg skikkelig. Viser meg ikke i bikini, singlet osv. Jeg tok opp dette med legen min, fikk en henvisning og sendte denne inn til collosseumklinikken. Skal snart på konsultasjon hos dem. Det er kirurgen der som avgjør om jeg får dette dekket. Så JA, du kan få dekket en slik operasjon!!

Så er virkelig spent nå. Jeg vet at dette vil gjøre meg lykkeligere. Og det er kun for min egen del jeg velger å gjøre dette!! Så anbefaler deg at du tar det opp med legen, er tross alt snakk om 30 000kr.

Ønsker deg lykke til, vet akkurat hvordan du har det!

Skrevet

Herregud så mange jeg har klart å engasjere med mitt lille innlegg, ang mine pupper! hehe....artig! Noen får det jo til å høres ut som om jeg er "alvorligsyk" og trenger psykologhjelp og andre er redd jeg skal utnytte systemet for å få det dekket...

Jeg også vet at dette kommer til å gjøre meg lykkeligere som anonym over meg sier, og jeg også velger å gjøre det for min egendel!

Lykke til, til deg også, hadde vært artig å få vite hvordan det kommer til å gå med deg anonym 20:05...

Skrevet

He he, engasjerte mange det her ja..!

Jeg kan jo prøve å finne igjen tråden etter jeg har vært der og fortelle hvordan det gikk! Skal i begynnelsen av nov. Tenker på det hver dag nå, så er kjempe spent!

Jeg bryr meg ikke om hva enkelte sier om det at man skal få en brystforstørrelse dekt. De vet ikke hvordan det er å være helt flat. Dette er noe som plager meg utrolig mye. Føler meg ikke kvinnelig oventil.

Jeg ønsker meg ikke store pupper, men bare det å ha pupper!

Skrevet

Små pupper = stor debatt! :-)

Gi det litt tid, det kan hende kroppen din stabiliserer seg. Kanskje du har brukt fettreserver fra pupper under amming, og at det ikke har fått bygd seg opp ennå. Pupper som ikke produserer melk består stort sett av fett. Dine bryster er helt sikkert ikke tilbake til lagre-fett-nesten-som-en-pukkel-modus ennå ;)

En annen og kanskje ikke så god grunn til å vente er at det skjer ting på plastikkfronten. De silikoninnleggene som har vært vanlige til nå må byttes hvert tiende år omtrent. Da blir prisen ganske mye høyere enn 30 000 - men helt sikkert til å leve med om det gir deg høyere livskvalitet.

Selv drømmer jeg om å ha små pupper, mine er lange og må rulles opp i knalldyre polstra bh-er for å se ok ut. Topper passer sjelden, og det er ikke moro å gå på fest og føle seg som verken belgisk balkong eller burkabudeie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...