ajate *høygravid* Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Har dere noen tegn på at det skjer noe? Ingen tegn her..... Tålmodighet kom til meg!
bønni Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Ja termin i dag! Nei, ikke noen akutte tegn på at noe skal skje i løpet av dagen!! Har du barn fra før ajate? Ikke jeg. Er selvsagt kjempespent på hvordan det hele skal sette i gang, nesten for mye å gå og vente på, så prøver å ikke vente for mye, men det er jo ikke så lett.... Jeg får ta meg en tur ut for en kaffe og dagens aviser nå snart. Små små planer får fylle dagene fram til det skjer noe ;-) Si fra hvis det skjer noe a - nysgjerrigperpåloftet vettu.
våken_om_natta Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, men i går. Ingen tegn. Ikke er jeg spesielt utålmodig heller. Så får vel sjokk om noe skulle skje nå...
ajate *høygravid* Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har en fra før ja på to år. Forrige gang hadde jeg uregelmessige veer som startet tirsdag og ble mer jevne fredag. Kom inn på fødeavd fredag. Fødselen gikk i stå der etter 12 timer og endte i hasteks pga baby lå skeivt og for høyt oppe og hjerterytmen ble veldig ustabil i flere omganger. Denne gangen er det ingen tegn som ligner, og jeg føler meg som en førstegangsfødende. Håper på å føde normalt men er litt bekymret da baby er ved å være stor. Har akkurat bestilt tid til akupunktur. Kan ikke skade å prøve, selv om det er litt dyrt. Vil bare ha det i gang nå
Lykke-liten Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jepp, jeg har termin i dag. Har hatt murringer i ryggen og til tider vonde kynnere med ujevne mellomrom de siste dagene, men knerten ser ikke ut til å ha tenkt seg ut....Er ikke så veldig utolmodig og nyter dagene når ungene er i b.hg og jeg kan sove og slappe av, kan bli lenge til neste gang..... Lykke til:)
olni Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Ja, jeg har også termin idag, men ikke et eneste tegn på at babyen vil ut foreløpig. jeg skal til min fjerde akupunkturtime i ettermiddag, så jeg vil vel ikke si at jeg syns det har hjulpet såååå mye akkurat, hehe - men nå tar jeg alle timene jeg får også håper jeg vertfal at det bidrar til en litt lettere fødsel når den først setter igang ... jeg får akupunktur gratis på fødeavdelingen her jeg, modningsakupunktur
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Hei Ajate. Jeg har termin i morgen. ) Min første jente kom 6 dager før termin. Jenta i magen nå ligger fortsatt over bekkenet. Hun vil tydeligvis ikke finne veien ned i bekkenet..hm.. Tror også hun tidvis ligger skrått over bekkenet. Kanskje det er grunnen til at hun ikke "plopper" nedi? Har et spm til deg.. Tror du at det kan bli et problem for meg når fødselen bestemmer seg for å komme, at hun ikke er nedi bekkenet, og kanskje tilogmed fortsatt er litt skåstilt da?? Hva ville du gjort? Kontaktet føden og forklart? Litt redd for hasteks. her også da, siden hun ikke vil nedi.. Synes det er litt merkelig, siden første var ned i bekkenet tidlig.
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Hei igjen ) Håper ikke dette blir masete. ikke meningen det i såfall ;O) Jeg bare håper at jeg kanskje kan få et lite svar fra deg, Ajate ) ang. baby som ligger høyt over bekkenet, og litt skråstilt i tillegg.. Jeg har termin i morgen. (innlegg over..) Lykke til alle sammen ! )
ajate *høygravid* Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2008 Hei Irene Beklager det sene svar, er først på nett igjen nå. Jeg synes ikke du skal bekymre deg. Det er helt vanlig at de ikke kommer ned i bekkenet når man er annengangsfødende. Jeg kan jo fortelle litt av grunnen til at jeg mener det endte som det gjorde og hva jordmor nå har sagt (vi har snakket igjennom fødselen). Jeg tror at hvis jeg ikke hadde fått en epidural som ikke virket men som gjorde meg lam i bena så ville det ha hjulpet. Jeg ble liggende og jeg tror tyngekraften ville ha hjulpet. Så denne gangen vil jeg være på bena så mye som mulig. Jordmor har sagt at det er ikke påvist, men trodde at tyngdekraften ville ha hjulpet. Det kommer jo også an på hvor mange krefter man har. Jeg hadde ikke sovet på tre døgn da jeg kom inn. Og etter 12 timer på fødestua var jeg helt ferdig. Hvis jeg hadde holdt lenger og hjerterytmen ikke var blitt ustabil på baby kunne det ha gått - i følge jordmor. Man ønsker jo ikke noe hasteks, men det er godt å vite at de gjør det ikke om det ikke er nødvendig. Jeg er jo bare glad ungen kom ut i god behold til sist. Ellers har jeg hørt at man gjerne må gå turer før fødselen for å få baby ned i bekkenet. Ev vugge med hoftene Håper det var litt svar Lykke til!
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Hei Ajate. ) Tusen takk for svar ) Jeg tenkte at det kanskje var vanlig at barnet skled ned i bekkenet, men at de ikke blir festet som flergangsfødende vet jeg at er normalt. Men, håper på at fødselen er rett rundt hjørnet alikevel,selv om hun er over bekkenet, og at riene får henne på plass. Jeg prøver å holde meg aktiv om dagene. Går litt turer, og styrer hjemme i huset ;O) mark i kroppen. hehe.. Når i forhold til termin var fødselen din i gang da det endte med hasteks? Jeg føler at jeg kommer til å gå en stund over, siden hun ikke direkte presser på mormunnen nå som hun er så langt oppe.. Takk for svar en gang til ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå