Gå til innhold

Penicillin og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det finnes penicillin som er ok for gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

appocillin

Skrevet

apocillin er for gravide,

tok selv en 14 dagers kur i fra uke 10 og utover for halsbetennelse.

Skrevet

Skal ikke skremme noen, men min venninne fikk apocilin eller hva det nå heter for en halsbetennelse og de mener at det var grunnen til at sønnen fikk kollik når han ble født. Han hadde ikke riktig bakterieflora i magen eller noe.

Skrevet

Finnes mange typer antibiotika gravide kan ta.. Penicillin bla...

Kolikk? Er ikke det luft i magen? Har det noe med bakterieflora å gjøre da?

Skrevet

Hmm.. mulig ikke det kalles kollik om det har en annen årsakssammenheng.. men resultatet var det samme. De hadde en liten gutt som gråt fra to om ettermiddagen til ett, to om kvelden. Holdt på i 6 uker. Da fikk han et eller annet for magen.. tilsvarende det som finnes i biolamelk og yogurt. Lc-etter eller annet. Det var ikke det han fikk altså, men noe tilsvarende som sagt.

Tar jo litt tid å finne ut om sånt.. man tenker jo at det er kolllik og de fikk mer eller mindre beskjed på helsestasjon om at de måtte lide seg gjennom det på samme måte som andre kollikbarn foreldre må. Men de fikk nå dette hva det nå var for magen hans og da ble han bedre. Gudsjelov. Jeg var der noen kvelder og gikk noen timer med han.. og det var lett å se at han ikke hadde det godt.. Jeg tror jeg hadde blitt gal.. Men man får jo heldigvis en god dose av -elske-barnet-sitt-over-alt-på-jord-hormonet. Og det kommer godt med.

Skrevet

jeg fikk jo lungebet. nå og fikk beskjed om å gi meg selv et c vitamin sjokk for det var ikke bra for babyen med verken penicillin eller hostesaft. nå var ikke crp skyhøy, men glad jeg ikke fikk noe mot det. man vet jo aldri. hadde jeg ligget med skyhøy feber er jo det noe annet det er jo heller ikke bra, men det hadde ikke jeg heldigvis. har også vært borti en lege om uten å undersjøke meg ga med en med. som liksomskulle være bra mot gravide, men på pakningen sto det at det kunne fremprovosere en abort så den tok jeg ikke. fastlegen min ble helt rysta.(dette var en annen lege) så det lønner seg å lese på pakken selv om legen sier det er greit har jeg funnet ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...