Zitro Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Kjapp regning her så blir det store summer gitt... Vinterdress 1300,- og nr 2 dressen 400,-. Skoa 700,- Votter og luer 600,-. Også kommer ulltøyet på ca 600,-. Og dette var en unge... Babyen har foreløpig bare fått boblejakke til 300,- og dressen skal kjøpes inn i helga. Den koster 600,- til henne. Sko bruker hun ikke enda, men må nok kjøpe det inn i løpet av vinteren. Blir deilig når minsta kan begynne å arve litt gitt... :-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 hittil har vi sluppet billig unna. vi har kjoept vintersko til 600 eller 700kr og viking thermo stoevler til 400. en lue til 200 og en til 150. ullvanter til 100kr. ellers er vi s[ heldige at dressen fra i fjor passer enda. hun har bursdag tidlig i november s[ vi skal oenske oss ulltoey til henne da,men enda passer alt fra i fjor. ullsokker maa vi ha. en tykkere lue tror jeg vi skal ha. saa maa jeg sjekke vottene igjen,tror kanskje de begynner aa bla smaa. og flere par ullsokker. og kanskje en vinterjakke til. men som sagt, vi venter til etter bursdagen og ser hva vi faar, eller om alle bare gir leker. hehe
Zitro Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2008 Ja de Thermo støvlene fra Viking glemte jeg... +400,- til på meg også da.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Huff, det har jeg i grunn ikke tenkt på =/ 10 åringen: Jakke - 800,- Sko - 600,- Ullundertøy - 500,- Microfleece - 700,- = 2600,- Og så kommer i tillegg lue/skjerf/vanter, som vi ikke har hendlet enda. 3 åringen: Dress - 1200,- Sko - 700,- Ullundertøy: 1000,- Lue/vanter - 500,- = 3400,- Babyen: Ulldress+tøfler - 650,- Luer - 700,- Vanter 200,- Vognpose - 1500,- Ullundertøy - 1500,- = 4550,- Så sånn 10550,- (herregud!!!! dette skulle jeg ikke ha regnet på....) Godt at eldstejenta er voksen
Skorpion Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 2 åringen har fått: Dress 500, jakke 400 og gore tex 450 + ull tøy til 300. Til sammen ca 1600. Må gjerne ha lue + votter også. 8 åringen har fått: Ull tøy 200. Må ha ski bukse + lue og votter, men det er ennå ikke kjøpt. Hadde heldigvis en del fra i fjor som passet.
Skorpion Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Glemte 2 åring har fått cherrox 150 kr og 8 åringen har fått gore tex 500 kr. Blir litt penger i vinter klær.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Vi har kommet altfor billig unna.. Men skal kjøpe et par nye sko til han ihvertfall tenker jeg snart.. Vi har vel brukt 500.- totalt.. Det er ei jakke og en lue .. + at vi fikk en lue og vanter av svigers til mini.,. Reima dressen fra i fjor og vinterskoene passet også i år.. Det samme med vottene som hørte til reima dressen.. Men skal uansett etterhvert kjøpe noen sko jeg har sett meg ut,, Hvor det er sånn uttagbar filstøvel inni.. + at jeg sikkert kjøper en ekstra dress om reima skulle bli våt eller vi trenger en når reima vaskes hjemme.. =)
Tante Blås Squaw Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Husker ikke, hehe. Bestilte barnehagepakke fra sportmann, resten har vi arva eller fått
___ Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Vi har to barn. En på tre og en på et år. I år har jeg kjøppt ullundertøy og ullsokker for til sammenknappt 500,- kr. Jeg fikk alt jeg trengte for halv pris tidligere i høst. To par støvler kom på ca 700,- og 4 par votter kjøpt på salg i våres kom på 150,- kr. Yngste jenta kan arve både derss, ytterjakke og alt annet etter storesøster. Storesøster kan bruke samme ytterjakke som hun hadde i fjor og har vært så heldig å arve en dress etter en eldre tremenning. Den måtte inprigneres, men hvor mye det middelet kostet husker jeg ikke. Luer ol har hun fra i fjor. I tillegg har jeg kjøpt 3 fleece sett til mellomsjikt. De kostet til sammen 320,- kr på salg hos G-sport. Da har de det de trenger av klær for vinteren. Det ble vel 1.670,-. Sansynligvis trenger de nye skistøvler også i løpet av vinteren. Det får vi se når det kommer snø.
Banshee Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Hmmm... Trolldress 1100kr, Reflexdress 4-500kr, 2 fleece-sett ca 400kr tilsammen, ullundertøy 1500-2000kr, Viking Thermo 600kr, støvler 200kr, Cherrox 150kr tror jeg det var. Ja, også en høst/vårdress fra Reflex, de koster vel ca 400kr. I tillegg har hun fått tre skogstad jakker til ca 1500kr tilsammen. Må kjøpe en ny trolldress (bommet på str med den andre og tok av lappen da jeg kjøpte den så får ikke byttet den), et ekstra par vintersko, et ekstra par tøfler til bhgen og litt ekstra med ullragger til hun begynner i bhgen. I tillegg må hun ha noe ullgensere/bukser, men får se om jeg kjøper eller får bonusoldemor til å strikke.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Hmm.. Dette er skummelt å regne på.. hehe Vinterdress 899 (men den fikk hun til 2årsdagen av mormor og morfar) Eccosko til 550 Cherrox til 299 Litt nytt ulltøy (heldigvis passet det meste fra i fjor) 6-700 Votter til rett over 200. Vinterjakke fikk hun av mormor, så den vet jeg ikke prisen på, men den gikk jo ikke på vårt budsjett. Vi mangler bare ny vinterlue. Rives mellom to typer, en reima og en kivat. Kivatluen koster 399, egentlig syns jeg det er for mye, så jeg får se. Og så må hun ha seg slalomsko i år, har ski. Totalt innkjøpt hittil: 2598kr
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 Har sålangt brukt 200,- på sko, og 250,- på dress, ullklær hadde vi fra før (dvs kjøpt noe ifjor, og noe i sommer på salg) Luer og votter har vi ( noe hjemmestrikket). Skal kjøpe et par sko til siden jeg ikke er fornøyd med de vi har, men det er julegave fra bestemor. Som reservedress blir nok høstdressen brukt med ullklær under, evt om jeg finner en på salg så kan det hende jeg slår til.
~sjiraff~ Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 Det er litt dyrt de første årene, men så begynner det å bli greit for da kan hun bruke hvertfall lue og votter i to sesonger. Nå er vi også på sesong to på vinterdressen. Håper dne holder til våren, men om den bare skulle holde til jul så får vi heller kjøpe ny på salg. Første dressen hun hadde var en trolldress kjøpt på salg. Den passet bare en halvsesong (kjøpte i august - idiotisk da de er så små). Men lue og votter passet i to sesonger. Reima dressen vi kjøpte til 1000 kr brukte hun i halvannen sesong før jeg solgte den for 500 kr. Og da er det jo overlevbart ) Så kjøpte vi ticket2heaven dress, der er vi nå på andre sesongen. Og den er grønn så den kan arves av junior da han blir større. Da har vi en dress til 1300 kr som forhåpentlig vis brukes 3-4 sesonger. Lue og votter som tilhører passer ennå til snuppa, så de går også på andre seongen. Synes ikke det blir så dyrt alt i alt om man er flink å arve det, selge det eller tenke at man faktisk ikke trenger nytt hvert år. Mesteparten av ulltøyet til snuppa er samme som hun brukte i fjor. Noe kjøpte jeg faktisk for halvannet år siden også. Det passer fint ennå.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 Dress- 899 sko- 599 ulltøy- 1500 (mangler fortsatt litt sokker og en heldress) fleecesett (2 st)-500 hals- 49 cherrox- 3-400 (husker ikke helt) 2 luer - 600 :-S tynne votter- 49 for to par Boblejakke - 300 I tillegg så kommer alt av tykke inneklær. Mangler fortsatt varme votter Sinnsykt dyrt med vinterklær til disse barna, men så mye som hun er ute så føler jeg at hun trenger alt dette. Godt at sommersesongen er litt billigere
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #15 Skrevet 17. oktober 2008 Minst mulig! Ligger én foran - og kjøper neste sesongs plagg på salg på slutten av forrige =) ... og før noen klikker i vinkel; Alle har det de trenger og er fornøyde. Hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå