Gå til innhold

Dere som har barn som bruker vallergan....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så bra! Jeg syns at dette har blitt en trend, desverre. Stapp i ungene mest mulig for å få de til å ti still.. JA, jeg vet noen faktisk trenger medikamenter, og det er ikke de jeg sikter til...

Skrevet

fikk selv vallergan av legen da jeg var 15 år. hvorfor husker jeg ikke. nå tar jeg de kun på laaaaange flyreiser.

kunne ALDRI fallt meg inn å gi dette til min datter. UANSETT. hvem gjør det? og hvorfor?

Skrevet

NOen har fått det utskrevet som sovemedisin. Kjenner noen som har fått det, der barnet har virkelig STORE problemer med søvnen sin. Og har hatt det så og si fra dag 1....

Skrevet

Hvem bruker dette og hvorfor???

Det kan jeg fortelle deg!

Når du har et barn som er våkent hver eneste natt i -3-5 timer. Hver bidige natt, og du er så utmattet på søvn at du begynner å bli helt desperat og smågal. Når datteren min var 15 mnd hadde hun aldri sovet en hel natt, og hver eneste natt var et eneste langt mareritt der hun var våken i flere timer.

Vallergan ble redningen vår. Fikk 2 ml hver kveld i 3 uker, og ungen har sovet som en stein etter det. Tydeligvis så trengte hun å komme inn i en skikkelig søvnrutine, der hun ikke våknet når hun var i de lette søvnfasene fordi hun trodde det var morgen.

Derfor brukte vi dette. Jeg er helt ening i at uvettig bruk av sånt er sykt, man bruker ikke dette om man ikke er helt desperat.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg også har forståelse for at man blir slitne, både barn og voksne, når barna ikke sover en hel natt.

Har hatt på akkurat samme måte, men alikevel kunne det ikke falt meg inn å gi henne medisiner! Jeg kjørte rundt på svarte natta, i snøføyka, for at jentungen skulle få sove.. oppmot 3-4 timer kjørte jeg rundt... det hendte hun sovna, og det hendte hun ikke sovna.

Mye av det handler nok om rutiner, og mangel på sådan (ikke ment til deg over her) og man takler det nok forskjellig (sier ikke at jeg er noe unikum). Men legene er altfor slepphendte med å skrive ut medisiner til små barn

Skrevet

Vi har brukt og bruker det enda av og til , vi nekta lenge, men da gutten var 15 mnd sa barnelegen på sykehuset at han MÅTTE få hjelp.Han gråt store deler av dagen fordi han var så trøtt.På natten var han våken fra midnatt til klokka 4 HVER natt.

Da han fikk vallergan ble han en glad og helt annerledes gutt.Han var ikke overtrøtt og døds sliten pga alt for lite søvn.

Ikke døm før en veit grunnen.

Skrevet

Jeg fikk dette til jenta mi da hun var 20 mndr og enda ikke hadde sovet en hel natt. Jeg var alene med henne og hadde ingen til å hjelpe. Vi brukte det 3 netter før vi gav opp... Jenta sov ikke mer på natten, og var sløv og grinete på dagen..

Nå er jeg glad for at vi valgte å kutte det så raskt..

Skrevet

Helt enig... ikke skjær alle over en kam. Vi har brukt vallergan i en uke på minien på 16 mnd og har en helt annen unge... Fra å ikke ha sovet en hel natt siden han ble født (og snakker ikke da om å være "småvåken" ett par ganger om nettene... men å være våken opptil flere timer hver natt og starte morningen kl 04 for da klarer han ikke å finne søvnen mer). Vi har hatt faste rutiner hele tiden (har 2 unger fra før som absolutt ikke har hatt problemer med å sove), uten at det har hjulpet. Nå har vi en glad og fornøyd gutt som ikke bare sover om nettene men også har fått appetitt...det har han heller aldri hatt! Og vi ska bare bruke den i en overgang til han "lærer" å sove hele natten selv, og planen er å trappe ned over helgen :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skjærer ingen over en kam, bare så det er klart :o)

Skrevet

Mamma fortalte meg for ikke så lenge siden at jeg fikk vallergan da jeg var liten. Jeg sovnet etter mye om og men, og våknet hele tiden, var våken nesten døgnet rundt og gråt hele tiden, fordi jeg ikke klarte å sovne og var ovretrøtt.

Det funket på meg og jeg har ikke noen problemer med søvn nå (bortsett fra at jeg ikke får sove pga at ungene mine er våkne hele tiden, noe mamma sier skyldes gener...)

Skrevet

Jeg ville bare informere dere om dette hvis dere ikke hadde fått godt nok informasjon av legen. Er ikke alltid legene forteller noe særlig om bivirkninger og generell info om medikamentene.

Når dere vet mer om legemiddelet så har dere bedre grunnlag til å bestemme om dere vil bruke det på barna eller ikke.

Skrevet

Har sagt hva jeg mener om saken i et annet innlegg her...

En får veie opp ubehaget ved å være trøtt, mot risikoen for å miste barnet sitt.... Da burde saken være grei.

Legemiddelindustrien er kynisk, og gjør sitt for¨å holde borte slik informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...