Gå til innhold

:( veninnen min har fått brystkreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg vite at en av mine nære veninner har fått brystkreft. 3 barns mor og 36 år. Hun har fått diagnosen, men behandling og prognoser har hun ikke fått enda. Håper virkelig det går bra - vel det håper man jo for alle som får kreft eller andre alvorlige sykdommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så trist =o/ Håper hun blir frisk!!

Kjenner ei som dessverre måtte gi tapt, og døde fra en treårig datter. Det var en trist begravelse.

Får håpe de har oppdaget det tidlig hos venninnen din!!

Skrevet

Ja det er tragisk når noen får sykdommen i "ung" alder. Stakkars lille jente til veninnen din. Vet jo ikke prognoser eller noe slikt enda så får bare håpe. Nå er det jo slik i Norge (vet du bor "over there " Northern) at mammografi tilbys jo først efter man er 45 eller noe i den dur og spørr man om det privat tror leger man er koko - og tror og man må betale hele greia selv da. Så veninnen min oppdaget en kul selv gikk til legen og så til sykehuset.

Skrevet

Vi må bare tenke positivt. Hun vil bli frisk! I denne ukens Allers står det om en tidligere miss Norge eller noe i den duren hun fikk brystkreft i beynnelsen av 30 årene dette er kunn snakk om ett par år tilbake i tid... hun snakker positivt til seg selv i speilet...inspirerende lesning. De aller fleste som får kreftdiagnose overlever takket være behandlingen vi har i dag.....

Skrevet

En venninne av meg har nettopp gjennomgått hele behandlingsprosedyren. Lumpectomy, cellegift og strålebehandling.

Hun mistet håret, men jogget i løpet av hele denne tiden, var til og med med på fire dager av et sykkelritt i sommer.

Prognosen er god, hun har ca. 80% sjanse for å overleve kreften - i løpet av hele livet.

Jeg håper det vil gå like bra med venninnen din!

Skrevet

Jeg kjenner mange som har overlevd kreft :)

Skrevet

Krysser fingrene for at alt går bra med venninnen din!!

Min mamma (som er bikket 50) fikk diagnosen i fjor høst...hun har nå fjernet begge bryst og lymfeknuter under den ene armen (viste seg at iftdet ene brystet var unødvendig å fjerne atlså, men heldigvis går det an å bygge opp igjen begge to, så ingen krise)

Hun har vært gjennom cellegift, stråling og får nå hormonbehandling og herceptin, all behandling etter operasjonen er etterbehandling for å forhindre tilbakefall. Hun er altså erklært FRISK =) Nå er hun tilbake i full jobb også.

Støtt venninnen din så godt du kan. Det er veldig sannsynlig at hun har en periode med tøff behandling foran seg og at hjelp til barnepass kan være aktuelt. Men mest av alt er det viktig at du støtter henne og er der for henne om hun vil prate, det er nok av dem som skygger banen når noe slikt hender...

Lykke til til venninnen din og deg også :)

Varme høstklemmer til dere begge to!

Skrevet

Jeg krysser fingrene for venninnen din. Jeg kjente ei som mptte gi tapt, og etterlot seg mann og tre små barn. Men jeg kjenner og vet om mange flere som klarte seg og ble helt friske igjen. Så oddsene er kraftig på din venninnes side - jeg vedder på at det går bra.

Pass på å være der for henne, hun er sikkert ganske redd nå.

Skrevet

det går nok veldig bra!!! Min svigermor fikk diagnosen for 3år siden og når jeg ser på henne nå skulle man aldri tro at hun har vært syk. Min mor fikk diagnosen på slutten av svangerskapet mitt og er nå snart ferdig med strålebehandling og det ser ut til å gå veldig bra!!!!!!!!!!!!! og i tilleg fikk en kolega diagnosen rett før jeg gikk i permisjon hun driver med cellgift nå men hun er veldig veldi positiv på at dette skal gå bra=0)

Det er en kreft type som de fleste blir helt friske av heldigvis!!!

Gi henne masse støtte og fortell henne at nå er det hennes tid til å bare tenke på seg SELV!! Hun må hvile masse for tiden fremover kommer til å gjøre en sliten. Vær der for henne som en hun kan snakke med og gi henne avlastning til å slappe av er mitt beste råd. Dette går nok veldig bra, hvis du tenker positivt så hjelper det henne til å bli positiv i en vanskelig stund!!!

Ønsker dere alt godt fremover, og masse lykke til til dere begge to=0)

Skrevet

Krysser fingrene for venninnen din jeg også. Har selv en søster med brystkreft. Veldig mangen som blir friske, så tenk positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...