Gå til innhold

bidrag ved 50/50 deling???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som mottar eller betaler bidrag ved slik deling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok folk som har private avtaler å betaler bidrag. Men har en f.eks. far barnet mer enn 33 % i månden er han ikke pliktig til å betale bidrag.

Skrevet

hvor har du det ifra? er det en plass jeg kan finne det på nettet?

HI

Skrevet

Vet det etter samtale med nav, for mor søkte om bidrag, men far har barnet 50% i månden, å hadde derfor ingen bidragsplikt..

Finner det nok på nav sine sider, men lettere å bare ta en telefon til nav..

Skrevet

Da burde jo begge betale bidrag i så fall, hehe;)

Skrevet

Det kan bli beregnet bidrag dersom det er stor forskjell i inntekten. Om du bruker bidragsveilederen vil du se hvilken prosentmessig andel hver betaler. Blir det 3/6 blir det ikke beregnet bidrag.

Fant ikke linken på dette nå..

Barnetrygd deles også mellom begge parter..

Skrevet

I bidragsveilederen til NAV er et av valgene på antall netter samvær 14-15 netter, så en har rett på bidrag ved 50/50 deling.

Dette er for å jevne ut forskjellene i de to hjemmene til ungen.

Men de 33% tror jeg er til overgangsstønad osv.

Skrevet

Jeg fant en link nå:

Delt bosted for samme barn

Dersom foreldre har avtalt delt bosted etter barnelovens § 36, skal bidraget fastsettes som et nettobidrag. I de tilfellene underholdskostnaden fordeles med 3/6 på hver av partene, blir det ingen bidragsbetaling. Når den ene parten blir tillagt 4/6 eller 5/6 av underholdskostnaden, skal denne parten betale 1/6 eller 2/6 av underholdskostnaden til den andre. Dette blir da bidraget

http://www.nav.no/90692.cms

Skrevet

Ja, du kan kreve barnebidrag.

Vi har 50/50 deling her, og siden far tjener mer enn meg, så mottar jeg et bidrag på 500kr i mnd.

Dette ble satt for et par år siden, men har hørt rykter om at minstebidraget nå er på ca 800kr/mnd. Men vet ikke om det er fakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...