Gå til innhold

Noen som reiser med NSB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det konkoktører rundt og sjekker/klipper billettene enda?? Må vi ha med leg på barna om alder etc? (Det er jo gratis under 3 år, men håpte å slippe å dra på passet for en Norges tur..) Ordner vi billett i luke, eller ombord i tog? Vi skal ta tog Bergen - Oslo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal reise så langt burde du forhåndsbestille på nsb.no eller på stasjonen. Da kan du være heldig å få minipris også :) På en så lang strekning er det nok lurt uansett så er du sikker på å få plass. Eller så kan du kjøpe på automat, luke eller på toget. Reiste samme turen forrige mnd. De kommer og klipper ja, men jeg hadde kjøpt på forhånd. Selv om det er gratis får de billetter de små også. Men tviler på at du må ha med leg, du må ikke det selv utenom å vise rabatter og sånn. Kommer jo an på hvor stor din er, min er under 1 år så det ser de jo.

Skrevet

Det går konduktører som klipper/sjekker billetter ja. Barn kjører gratis til fylte 4 år. Trenger ikke ha med leg.

På en sånn langtur bør du bestille billetter.

Kjøp billetter i luke/nett eller på automat, venter du med å kjøpe til du kommer ombord på toget får du "straffegebyr" på 10,- pr. billett.

Skrevet

Hei igjen..

Ja, jeg har bestilt på nettet, men det sto at mailen ikke kunne brukes som bill, men må byttes ut. Er det inne på toget, eller på stasjonen? Vi skal ta nattog en vei og dag andre..

Har en gutt som blir 4 like etter vi kommer hjem så ser jo stor ut. Han er veldig opptatt av at han blir 4 snart, så annenhver gang vi spør hvor gammel han er svarer han 4 og annenhver gang svarer han 3, Er redd de skal spørre og han svarer 4 når det ikke er sant. Og så må vi stå med en dårlig forklaring. Kanskje jeg bare skal ta med passet hans likevel?

Pleier togene å være fulle? Bør en bestille sitteplass? Er det ikke sitteplasser i slike familievogner? Om man har bestilt plass der, så trenger vi vel ikke bestille seter utenom, eller?

Skrevet

Det er sitteplass i familievogna men du må bestille seter der. Har du bestilt plass der har du nok fått sitteplasser også. Sjekk at gutten får eget sete, det er gratis for de under 4 år. Ville tatt med passet, han svarer sikkert 4 år hvis han blir spurt;) og da blir vel mor rød i toppen tenker jeg.

Har hatt noen "episoder" på toget, feks at familievogna plutselig sto igjen i en annen by (!) men konduktørene pleier å være veldig greie og hjelpsomme mot mødre som reiser med barn:) Har alltid fått ordnet fin plass hvis det har vært krøll.

Hvis du fikk referansenummer kan du oppgi det på toget når konduktøren kommer rundt. På nattoget går du inn i cafevogna og sier nr (sjekker inn) og får nøkkelkort:) Veldig greit. God tur!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...