Gå til innhold

hvorfor er noen redde for å bli satt igang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det verre da? huff, da blir jo jeg redd og, skal settes igang om det ikke skjer noe snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble igangsatt med førstemann, og blir nok det denne gangen også. :) Jeg frykter det ikke, går så fint så. Er jo ikke godt å føde uansett, men det var mindre vondt enn jeg hadde venta. :) Lykke til!

Skrevet

Min personlige bekymring er at fødselen skal gå for fort i og med at baby er stor. Men jeg vet ikke om det er en unødig bekymring da :) Har aldri blitt satt i gang før.

Jordmor prøvde å berolige meg med at de overvåker og passer godt på.

Skrevet

Til HI som 007 sier; "det er jo ikke godt å føde uansett", og igangsetting er nok i den sammenheng ikke noe å grue seg for. Det blir sagt at igangsetting KAN føre til mer smertefull fødsel (p.g.a. at det f.eks. går for fort) men det er veldig individuelt, og oftest tror jeg at de fleste ser på det som en lettelse å kunne bli satt igang hvis man har gått lenge på overtid.

007: Vet du grunnen til at du måtte bli satt igang sist, siden du tror at det vil skje denne gangen også?

Jeg ble også forsøksvis satt igang sist graviditet. Var da 15 dgr på overtid. Det finnes jo ulike metoder for igangsetting avhengig av hvor moden du er ved innomst til sykehuset. Jeg hadde ingen modning (gradert som 0, tror 5 var max). Kunne derfor ikke få drypp, men fikk modningsgele. Den hadde ingen effekt og det hele endte i KS etter 3 døgn med i gangsetting.

Det som er synd er at jeg vet ikke hvorfor jeg ikke ble moden. Har fått svar fra helsevesenet om at de ofte ikke vet grunnen til at det skjer. Lurer veldig på hvordan det vil bli denne gangen. Har veldig lyst til å slippe KS og igangsetting (det ble lite søvn i 3 døgn og smertefulle maserier og vannavgang siste døgnet) denne gagen.

Tenkte jeg skulle bestille modningaakupunktur denne gangen. Spise bringebærbladkapseler. Og kanskje be om stripping før termin. Tar i mot flere tips med takknemlighet.

Noen som har forsøkt familieklinikken på majorstua (modningaakupunktur)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...