Gå til innhold

Min lille "godtepose" med plager. Flere i samme sit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har hatt bekkenløsning i 2 mnd allerede. Var til ny kontroll hos lege i går og har gått opp 4 kilo på 1 mnd!!! Dermed ble det grundig sjekk. Har blodtrykk som har blitt høyere (ikke urovekkende høyt enda men høyere enn i starten), eggehvite i urin og fått masse vann i kroppen (derav kraftig vektøkning) fingrene mine er oppblåste, føttene likedan og jeg får merker i midja når jeg går med bukse, skikkelig bulker faktisk som blir litt blå/lilla... skikkelig ubehagelig. I tillegg har jeg begynt å klø overalt.... alt dette er skumle symptomer og jeg kjenne rjeg blir litt stressa av det. Er litt vel tidlig enda syns jeg.

Er det flere som har kommet like langt som meg som har noe av det samme? og finnes det gode tips mot vann i kroppen?

Har fått streng beskjed om å roe ned og holde meg mest mulig i ro.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann i kroppen, er ikke det da man skal drikke mer? For kroppen lagrer vannet fordi den er redd det ikke skal bli nok.. eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet

Hmm, jeg vet ikke. Jeg drikker mengder med vann hver dag, er avhengig av å ha vannflaske med meg uansett hvor jeg er. Så pussig at det skal være for lite veske også...

Uansett, takk for svar:-)

Skrevet

Eneste rådet jeg har er at du skal holde deg unna alt salt. Salt binder nemlig vannet i kroppen. Ellers kan du prøve utrensende te, som du får kjøpt på apoteket. Men forhør deg først med legen om det er okei, jeg vet nemlig ikke om man kan drikke det når man er gravid. Ser ingen grunn til at det skal være fralig, men det kan vær greit å være på den sikre siden ;)

Skrevet

Og ja, du kan også få kjøpt sånn te på helsekostforretnineger. Finnes mange forskjellige, finn helst en uten koffein =)

Skrevet

Jeg har hatt det slik du har det i flere mdr - allerede i tredje måned fikk jeg store vannansamlinger i kroppen, og har så langt (er i uke 27) gått opp 15 kg... Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 20, og har fått konstantert Karpal Tunnel Syndrom (vannet i hendene presser på nervene i fingrene). Jeg er HELT avhengig av å gå med støttestrømper - kutter jeg de får jeg ikke på meg sko. Har gått opp et halvt skonummer og har pr dd kun to par sko jeg overhodet får på meg. Jeg har vokst ut av to graviditetsbukser, og har nå gått til innkjøp av en ny - i den nest største størrelsen jeg kunne finne.... Det beste tipset til føttene er rett og slett støttestrømper - du vil merke stor forskjell etter et par-tre dagers bruk - men du må bruke de hele tiden - selv om du synes det strammer. Ellers må du kutte salt, og drikke masse vann. Jeg trøster meg ellers med at babyen har det fint- det er meg det går utover, og det er "kun" tre mdr igjen.....

Skrevet

Har også bekkenløsning og mye vann i kroppen og rådene jeg har fått( siden jeg ikke klarer å bevege meg så mye) er å drikke mye vann, styre unna salt og bade i varmtbad.(Trykket på kroppen vil fungere vanndrivende) Dersom det blir for ille vil jeg tro du får vanndrivende tabletter.

Skrevet

Uff altsa.... da er du nok verre angrepet enn meg ja. Har vokst ut av en gravidbukse jeg nå da, men er rimelig pløsen i kroppen ja.

Støttestrømper skal jeg gå til innkjøp av allerede i dag!!! Er så godt å være her inne og få masse tips, tror legen tar det for gitt at jeg vet hva jeg skal gjøre i forskjellige sit siden dette er mitt tredje svangerskap, men det går litt i surr oppi det lille hodet mitt.

"Kun" 3 mnd igjen ja... akkurat nå syns jeg det virker som en evighet...

Ønsker deg lykke til videre:-)))

Skrevet

Følte at dette var den "perfekte" tråd for meg...:P

Her har jeg hatt bekkenløsning siden før positiv test, er 27 uker på vei nå. Får behandling som hjelper, men smertene kommer så raskt jeg finner på å gjøre noe annet enn å ta det helt med ro hjemme. Kynnerne kommer bare jeg tenker på å gjøre noe og hvis jeg faktisk gjør noe kommer de veldig hyppig. Er pga dette sykemeldt 100%, noe jeg synes er ufattelig kjedelig. Ellers er det vektoppgang (4kg på en mnd som deg), vann i kroppen og intens KLØE under beina. Legen tar det ikke alvorlig og forstår ikke at kløe under beina/i hendene skal sjekkes ut, så i går sto hun og lo litt av meg når jeg var der for å ta blodprøver pga dette. Måtte få jordmoren min til å ringe dem og forklare hvilke prøver som må tas, så får vi bare håpe de tar det til seg...

I tillegg mangler jeg B12, men har begynt med ukentlige sprøyter med dette. Mangler også jern og folat... Må ta meg en tur på apoteket i dag og handle litt.

Gleder meg til dette er over!!:)

Skrevet

Uff da, litt i samme båt du og jeg ja ser jeg.

Jeg nevnte ikke kynnere i det første innlegget mitt, men joda, de er der de også. Spesielt på kvelden og når jeg har lagt meg.

Men kløen er egentlig værst. Skikkelig ille at legen din ikke tar det på alvor... vann i kroppen ++ kan jo være tegn på svangerskapsforgiftning, og sånt ler man bare ikke av.

Vi får bare sitte hjemmei sofan og kjede oss i noen måneder til! Det eneste som fungerer er iallefall RO! men ja, det er vanvittig kjedelig!

Lykke til videre:-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...