Gå til innhold

Kvalme på slutten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg kke opplevd i de forrige sv.skapene så jeg er grønn på dette. Er blitt så forferdelig kvalm igjen, tror jeg blir sprø snart. Er 32+0 i dag. Vært slik bare noen dager,men det er jævli rett og slett.:(

Flere,eller er det bare jeg som er rar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har vært hjemme fra jobb i to dager nå pga kvalme og generell utslitthet. Jeg er mye bedre nå når jeg har fått sovet skikkelig. Kan det være det samme som gjelder for deg?

Elers så ser jeg her inne at mange har det på samme måte. Men jordmor mente at man ikke skulle bli kvalm mot slutten (andre har igjen hørt fra sine jordmødre at dette er vanlig).

Har du hatt regelmessige kontroller? Det kunne være greit å ta blodtrykket og sjekke utin for å utelukke at det er noe som ikke er som det skal. Men som sagt så tror jeg at det er relativt normalt. Det kan jo også være at du har snappet opp et virus eller noe?

Skrevet

jeg var kvalm til rundt uke 20 sånn ca. så var jeg bra til det slo til igjen iløpet av uke 29. er nå 31+1 og er fremdeles kvalm noen dager. hviler jeg for lite så er kvalmen ganske ekstrem. så nok søvn er alfa omega for meg, ellers er det bare fram med bøtta igjen. Men jeg har ikke snakket med lege eller jordmor om dette da.

Skrevet

Takk for svar begge to:) Jeg går til kontroll og ul en gang i mnd på fødepoliklinikken en gang i mnd,heretter blir det hver 14 dag,og fra uke 36 hver uke. Dette pga tidligre svangerskaps forgiftning som endte i morkakeløsning, pluss at jeg går på sprøyter for å forhindre blodpropp, var egentlig tvillinger nå også,men den ene døde ganske tidlig i svangerskapet. men jeg skal stikke ned på legekontoret å levere en urinprøve i morgen tidlig for sikkerhets skyld. Og blir det ikke bedre snart så tar jeg en tlf til føden, just in case.. syntes lille har blitt så mye roligere også:(

Skrevet

Skrev forresten feil oppå her da, er 31+1. Termin samme dag som myrtel:)

Skrevet

Huff, så trist med den ene tvillingen. Håper at det går bra med deg og dine!

Du høres jo ut til å være svært så kontrollert ;) Og de er nok særlig på vakt etter det du opplevde sist. Jeg ringte til min jordmor etter en dag med kvalme og vondt i hodet. Hun sa at det ikke var særlig sannsynlig at jeg skulle ha fått noen svangerskapsforgiftning når alt var så fint sist fredag, men hun ba meg ringe føden om det ble verre. Jeg har avventet og blitt bedre, men får jeg det tilbake vil jeg ta en ekstra sjekk just in case.

Når det kommer til bevegelse har dette også variert veldig med meg. Hadde en veldig rolig periode i forrige uke, men nå er det mer liv igjen..

Masse lykke til i alle fall, og forsøk å tenke på at det er mange som får kvalmen tilbake. Når man blir engstelig og sliten så kommer jo disse symptomene mye sterkere frem også.. Si til meg at det er farlig å ha pannehodepine, så har jeg det til gagns etter fem minutter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...