Gå til innhold

Lier/dikemark,mentalsykehus..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere her inne enda som jeg skrev så mye med ang dette ??

Vi som bestilte 23 salen og alt :D

Noen ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ok :P

Men jeg lurte egentlig bare på om det var noen her som hadde den hjemmesiden med maaaaange bilder derifra ??????????

Skrevet

Jasså, trenger du en hel sal for å bli bra du da. Holder det ikke med et rom liksom?

Sorry, bare måtte. Selv jeg skjønner jo at du skal feire et eller annet i lokalene der. Håper de med bildene ser tråden din.

Skrevet

Feire noe..?

Hææ...?

Nei jeg skal skremme vannet av en kompis...med hjemmesiden.. :P

Skrevet

Det ligger endel info på

www.freakforum.nu

Tror du må registrere deg for å bruke søkefunksjonen (gratis) men hvis du trykker på forum og scroller nedover på siden til du kommer til Kontrakultur og trykker på undergrunn skal det ligge en schvær post der på en av de første sidene som heter lier/dikemark eller noe. Der er det MANGE bilder og videoer fra folk som har besøkt stedet. Det er mye å lese igjennom, men hvis du er interessert i det er det faktisk god underholdning.

Finner du det ikke, registrer deg og søk på lier og dikemark når du er logget inn.

Men for guds skyld: les forumreglene før du poster/lager en ny tråd. Det er endel strengere regler der enn på dib... ;)

Skrevet

He he, så de har ikke festlokaler? Trodde alle sykehus med respekt for seg selv hadde en liten festsal godt gjemt bort jeg.

Skrevet

Ja jeg er superfascinert,derfor jeg lurer =)=)

Og jeg har en kompis som er så ufattelig lettskremt,tenkte jeg skulle vise han det.....

haha :P

Skrevet

Ja, jeg er her. :-)

Hva synes du om boka?

Jeg satte mine bein på Lier én gang (var der i flere timer i forbindelse med en fotoshoot) og kommer aldri til å gjøre det igjen!

Du finner litt informasjon her: http://www.liernett.no/?artikkel=937

Tror det står en del om stedet på www.paranormal.no

Skrevet

Herregud, jeg leser om sykehuset nå og blir jo livredd på lyse formiddagen! :S

Skrevet

Har lest boka til Ambjørnsen ørti ganger...en favoritt.

Lier må ikke bli glemt, vi trenger å huske det så vi ikke gjør det samme feilene.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har lest boka jeg også. Men jeg er litt i tvil om det faktisk var så ille som det beskrives... enten er jeg for "normal" til å fatte at folk gjorde slikt, eller så var det noget drastisk. Jeg mener, så mange som arbeider på en slik plass, og ingen som sier noe?

Kjørte forøvrig forbi dikemark, det så noget skummelt ut, og veldig forlatt- til tross for at mye av det enda er i drift...

Skrevet

Palmesus - skulle ønske jeg kunne gi deg rett, men dessverre var forholdene så jævlige som Ambjørnsen beskriver.

Ikke fordi pleierne eller ledelsen var "onde", men fordi man rett og slett ikke visste bedre i Norge anno 1977. Idag har vi diagnoser for alle mulige lidelser, den gang het det sinnssyk, enkelt og greit.

Pleierne var ikke pålagt å ha noen spesiell utdannelse - var du sterk nok til lempe en voksen kropp fra senga til rullestolen kunne du ansettes.

Å ha en sinnssyk i familien var fortsatt stor skam i '77. Slike mennesker skulle gjemmes bort. Mange trodde sinnssykheten var smittsom. Fordommer regjerte.

Skrevet

Tror jeg må lese denne boka til Ambjørnsen. Hva heter den? Og hva slags ting var det som foregikk på dette sykehuset?

Skrevet

Boken er dessverre sann fra ende til annen, jeg kjenner flere av de omtalt i boken, deriblandt han som omtales som en gigantisk baby. Han er fremdeles i lokalpsykriatrien i området.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei!! Jeg som håpa at boka var full av løgner, så det gjorde det mer spennende å lese :( Nå fikk jeg faktisk litt vondt.

Jeg forstår at man ikke hadde samme kunnskapen, men hva skjedde med moralen? Og holdningene? Jeg blir skremt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...