Gå til innhold

Jeg trenger deres mening.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Et etisk dilemma:

 

En bruker som bor i omsorgsbolig drikker mye, og han blir aggresiv og urolig når han drikker.

Familien hans kommer sjelden på besök pga hans drikking.

Eneste besökende han har er hans kompiser som tar med seg alkohol.

Personalen er uenige om hvordan de skal håndtere dette. Skal de nekte han besök og alkohol eller ikke?

 

Hva syns dere ut av en etisk perspektiv? Pliktetikk, sinnelagsetikk eller konsekvensetikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pliktetikk - Det er forbudt å drikke her, så alle som kommer med alkohol blir kastet ut.

 

Konsekvensetikk - dersom vi kaster ut de som kommer med alkohol vil vedkommende bli uten besøk. Dette vil han ikke være tjent med. Vi gir blaffen i forbudet fordi klienten er tjent med det.

 

Laugstrup har jeg ikke nok kunnskap om.

 

Skrevet

Hva står i reglementet for beboerne i omsorgsboligen?

Hvordan skal man håndtere slike beboere over tid? Er det utarbeidet noen rutiner på det?

Lederen for omsorgsboligen bør informeres hvis ansatte opplever hans atferd som et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...