Gå til innhold

Dere som har født flere ganger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fødslene vært foskjellige? Jeg er gravid med tredjemann og er veldig spent på hva slags fødsel jeg kan forvente meg...

Første fødsel:

Åtte timer fra første rie (ikke vonde) til han var ute

Andre fødsel:

Fire timer fra første rie (ikke vond) til han var ute

Lurer fært på om tredje fødsel blir lettere eller veldig mye verre??? Har jo hørt rykter om at 3. fødsel er ille i forhold til nr 2...

Hva er deres erfaringer??

Please svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff det håper jeg da ikke, selv gravid med nr 3.

Første gikk 24 1/2 t fra første rie til ute......litt vondt ja.

andre gikk ca 12 t, men ikke spesielle vonde rier før den siste timen.....tok maks 5 min med pressveer, så de fikk det veldig travelt der, da vi egentlig var på sykehuset på nåde(ville sende oss hjem).

Skrevet

De av mine venninner som har født flere enn to klager lite over fødselen. Den er ikke verre:) Men det de klager litt på er de vonde riene etterpå. Kanskje greit å vite at det kan skje?

Skrevet

Ja det merket jeg også etter andremann...

Vil gjerne høre erfaringer fra flere :)

Skrevet

Har født 4 gutter og fødslene mine er blitt kortere for kvar gong. Pressriene meir intense for kvar gong. Min siste fødsel klarte kun og konsentrere meg om pressriene. Den føste pressrien var ferdig måtte eg snu meg på ryggen igjen og jordmora sa at eg måtte vere forsiktig. Korfor sporte eg. Jo hode til ongen var ute. Kjente ikkje at det kom ut. Neste pressrie kom unge poff ut. Det enda med at ungen brak kragebeinet som vart oppdaga ved 6 uker kontrollen.

Skrevet

Det sies jo ofte at nr. 3 er en luring, og det stemte i mitt tilfelle. Førstemann tok 20 timer fra førsta rie, men kun de siste fire timene som var intensive og som jeg opplevde som fødsel. Gikk på skinner. Nummer to gikk vannet på ettermiddagen, riene startet etter 5 timer og på halvannen time var han født! En helt fantastisk fødsel. Så jeg tenkte at nr tre ville komme som ett skudd og var nærmest forberedt på å føde på stuegulvet : D Men ble gående hjemme med rier fra 6 på morran, og først i 21 tiden dro vi på føden. Da tok det skikkelig av, men dessverre hadde jeg kant igjen på mormunn, jordmor skulle ha meg til å presse hull på vannposen (!) og hodet satt skeivt i bekkenet= pressrier uten effekt i flere timer. De måtte etterhvert inn å dytte på kant på mormunn (grusomt vondt...) og til slutt tok de vannet og jordmora måtte inn å dra babyen ut da hjerterytmen til babyen falt. Jeg føder alltid uten smertestillende, så dette ble ett smertehelvete og sjokk for meg som hadde hatt så enkle fødsler. Så veldig vanskelig å forutse neste fødsel på bakgrunn av de man har hatt er min erfaring : ) Sitter her selv med termin om 2 dager og er kjempespent på hvordan denne fødselen vil forløpe. Men er slett ikke skremt altså!! Utrolig hva vi tøffe damer tåler ; ) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...