Gå til innhold

Jeg falt i dag jeg:-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men tror det gikk veldig bra for lille gullet. For selv om det er litt av et fall i denne tunge kroppen, så landet jeg på den supermyke rumpa:-D Så fikk tatt av fra det verste støtet.. Auau og kliss våt.. For landet oppi en sølepytt ute i gresset (var på tur med hunden...) :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei d gjekk fint alså me fallet? har du ringt t føden elle jormor/lege at du datt, selv om d gikk fint me deg så hadde eg ringt å hørt me dei iallefall. d hadde eg gjort.off d e skommelt å detta når du går gravid.

ring å snakk me de.

Skrevet

Ville du ringt uansett? Jeg følte ikke magen ble rammet i det hele tatt, og har kjent liv nå senere..

Skrevet

Jeg ville ringt uansett jeg..

Better safe than sorry..

Jeg hadde gjort det, men hvor langt er du på vei?

Skrevet

31+6

Skrevet

Uff. Ekkel følelse, jeg falt også i dag, gikk uelegant ned i knestående midt i veien. Fikk ikke vondt da og falt ikke med hele meg, så jeg droppet å ringe føden. Alt føles fint nå, ble bare dritskjelven. I uke 35 forresten. Alt går sikkert fint for deg også :)

Skrevet

Falt sjølv på bak for nokre veker sidan. Ringte ikkje føden, men var innom legekontoret seinare. Hadde ikkje noko vondt i magen etterpå heller. Hadde eg hatt det, så hadde eg nok kontakta føden ganske så kjapt.

Og barnet hadde det ganske fint inne i magen og. Var nok føtene mine som fekk den verste støyten. Men, det gjekk bra.

Verre er det viss ein skulle ramle på magen.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde et ganske kraftig fall for et par uker siden, da var jeg i uke 29. Falt ned kjellertrappa og landet på ryggen uten å klare å ta meg for. Det var så voldsomt at det svimlet for meg, og jeg ble liggende sikkert fem minutter før jeg klarte å reise meg.

Jeg fant ut at det beste var å ringe føden. I og med at jeg ikke bor så langt unna ble jeg bedt om å komme dit for undersøkelser. For å være på den sikre siden.... På sykehuset tok de CTG og ultralyd. Alt så heldigvis bra ut.

Det som kan være farlig med slike fall er morkakeløsning og at fallet setter igang fødselen. Når det gjaldt morkakeløsning så skal det visstnok veldig mye til før dette skjer, og det er som regel støt mot magen som kan forårsake det. Symptomer kan være sterke magesmerter og blødning.

For meg var det betryggende å ha ringt føden, og få bli undersøkt. Det skal visstnok mye til før fosteret tar skade, men da slapp jeg heldigvis å gå å bekymre meg. Men hvis det har gått noen dager og du ikke føler smerter el. så har det nok sikkert gått bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...