blond Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Er det slik i ditt miljø at man blir sett på med mistenksomhet hvis man ikke tar seg en øl eller et glass vin sammen med andre? Jeg synes ærlig talt at det er trist om man ikke kan la være å drikke uten at man må fortelle hvorfor eller får spesiell oppmerksomhet fordi man lar være å drikke.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Nei egentlig ikke.. Vi velger selv å drikke alkohol eller ikke, uten å måtte forsvare valget vårt.. Jobbet før i forsvaret, og der var det alltid spørsmål blant de andre hvis jeg ikke ville ha alkohol den kvelden - og mot meg som dame var spm alltid er du gravid eller?
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Det kommer litt an på. Men de hadde nok spurt hvorfor. Spesielt meg, som ikke er kjent for å spytte i flaska. Så det er vel egentlig jeg selv som har skapt den nysgjerrigheten hvis jeg ikke skal drikke.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Ja, har opplevd det. Også når jeg har kjørt, jamen, du kan jo bare levne bilen, så henter du den i morgen... Drikker forøvrig sjelden, og hender ofte (ikke ofte, men når jeg først går ut) at jeg ikke drikker.
metaMORfose Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg skjønner ikke at man skal lage problemer ut av allting jeg. Hvis jeg velger å ikke drikke og noen spør meg hvorfor jeg velger å la være, så kan jeg godt forklare det. Hvis jeg ikke drikker og ikke blir respektert for det, så har jeg kommet på feil fest. Da er det ikke mine venner jeg fester med. En venn av oss er avholds, men når du ser ham på fest kan du ikke skjønne at han ikke drikker. Han danser hele natta og har skjorteflaket utenfor osv. )) Men så har vi ei i vennegjengen som ikke drikker, men som ofte sitter og er sur når vi andre drikker. Må jo påpeke at det veldig sjelden er flatfyll i vår omkrets, men at hun allikevel må kritisere. Det er også dumt. Det er så mange andre perspektiv enn bare fra den som ikke drikker, mange nyanser.
ana baroma Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Nope, her er det greit om man drikker og greit om man lar vær:)
Raych Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, ingen som stiller spm ved det. Det er opp til hver enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå