Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Hvilke hensyn må jeg ta når jeg trener? Bør jeg droppe mageøvelsene allerde nå? Må jeg tenke over å ikke bli for varm allerede nå i starten?. Andre ting å passe på? Noen øvelser som er spesielt bra? Forrige gang la jeg på meg 23 kilo. Denne gangen ønsker jeg å gå opp maks 15. Noen tips for å klare dette? Trente ikke forrige gang. Jeg blir veldig takknemmelig for svar:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 heisan.. jeg trente karate sist jeg var gravid.. eneste jeg la om på etter jeg fant ut jeg var gravid var nærkontakten.... altså ungikk å få slag/spark i magen.. men utenom det gjorde jeg alt som de andre gjorde. situps, armhevinger m.m......... så lenge du ikke overdriver å tar mer i enn du har gjort til nå så er det null problem å trene... har kroppen bare godt av
monika 3+1 i magen:) Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 bare tren du! men ikke tren de rette magemusklene. tren de skrå heller. i stedet for å ta situps rett opp, så gjør det på skrå heller, da trener du de magemusklene som går på skrå. men ta hensyn til din egen kropp! visst du ikke har trent før nå, så ikke tenk på at du skal komme i toppform liksom... og husk å stopp visst du bli kvalm og dårlig. da går dubare hjem, og drar på trening igjen neste dag, visst du blir dårlig da også, så bare tar du det litt mer med ro...jeg er gravid i uke 27, og trener 4-5 ganger i uken på treningssenter.. jeg trener aerobic, corebar, bosu, styrke, og skanetix og pilates.. spinning holder jeg meg unna. jeg hater å sykle! lykke tiL!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg også. Ikke karate, men trente som før graviditet, men pressa meg ikke på samme måten. Sit-ups og andre mageøvelser sluttet jeg med da jeg merket at jeg faktsik plutselig mistet "alle magemusklene",- altså de øvelser jeg brukte å gjøre for magen ble vanskelig,eller rett og slett for tung å få til som før. Da slutta jeg... Trente en del utholdenhet da jeg også hadde osm mål og legge på meg minst mulig (la på meg 35 første gang) Andre svangerskap, med trenign 6 dager i uka la jeg på meg 10, fødselen gikk supergreit og var i STORFORM timer etter fødsel og formen holdt seg og ble bare edre og bedre etter hvert ) Anbefaler så absolutt at du forsetter akkurat som før men lytt til kroppen og senk intensiteten...Bruk heller litt lenger tid på å gjennomføre samme distanse, lit mindre motkraft på sykkelen, osv.... Lykke til, og de dagene det frister å la være, gjennomør alikevel, det er så godt etterpå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå