Gå til innhold

noen med peiling på hud(problemer)? Bekymringsfull finger.. :(

Anbefalte innlegg

Gjest kalinikta
Skrevet

Lille jenta mi på 5 år har en fingertupp vi ikke blir helt klok på. Har i flere uke hatt rød, sår hud som flasser av. Trodde (tror) det oppstod i etterkant av at hun tok på en varm kjele og brant seg. (Ble ikke blemme men var vondt). Men det blir ikke bedre, heller verre. Spurte en lege om det for en uke siden og han sa vi bare skulle la fingeren være i fred så villed en ordne seg selv. Men det virker som "helt i fred" gjør ting verre, den blir mer sår og huden som flasser/sprekker blir hard. Har derfor smurt litt med nøytral krem for å holde den myk. Men den blir altså ikke bedre.. Hva kan det være?? Hva bør vi smøre med, og bør vi dra til lege igjen? Hun er ikke plaget med eksem, og fingeren klør ikke.

Hilsen bekymret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter litt med tørr-sår- sprukken hud på fingrene selv. Legen sier det ikke er eksem og det er kun p åringefinger,langemann og pekefinger. Har prøvd all slags kremer, men i dag kjøpte jeg en ny krem og på bare noe timer nå har det blitt 90% bedre. Det er en krem som legger seg som en hinne på fingrene og ikke så veldig fet.

Kremen heter: Avène Cold Cream og fåes på apoteket.

Men er du usikker så ta en tur til legen igjen.

Gjest kalinikta
Skrevet

tusen takk for tips den skal vi prøve

Skrevet

Lillebroren min sleit med slike fingere ein periode. Da kjøpte mamma såpefri såpe til han. Da ga det seg, han bruka også lactacyd. Det varte i nokon år før det gikk greit å bruke vanlig såpe igjenn. Nå er han ikkje plaga med det i det heile tatt.

Verdt eit forsøk og ein god krem som nevnt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...