Gå til innhold

OS og ulønnet permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta ulønnet permisjon i ett år til (mini er 5 mnd nå) og få full OS, eller gjelder det bare hvis man ikke har jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det kan du så absolutt,jeg hadde permisjon i 44 uker med 100% lønn,men da jeg skulle begynne i jobb igjen nå i september syns jeg minsten var litt liten til barnehage alikevel,selv om jeg hadde fått barnehageplass,så da fikk jeg et skriv fra arbeidsgiver om at jeg hadde fått utvidet permisjonen min uten lønn til 5.januar neste år,dette tok jeg med til NAV og jeg får nå full overgangsstønad(merk deg at behandlingstid kan være lang så du bør være ute i god tid før du skal tilbake i jobb) og kan bruke tida på barnehagetilvenning bedre og kose meg litt mer med minstemann her hjemme, gikk jo ned en god del tusen i mnd da vel og merke,men det får jeg bare leve med,ekke det som spiller noen rolle for meg ;) du har krav på ett års permisjon med lønn og ett år uten lønn så arbeidsgiver MÅ føye seg der :P

Skrevet

ja:)

og som hun over sier,man har krav på et års ekstra perm uten lønn.

vet noen prøver og nekte det,men da er det bare å dra frem regelverket.

Skrevet

Men da har jeg et spm, visste det er krav på et år til med permisjon. Får man da OS et helt år liksom? hva mer kan man få da, synes det høres så rart ut?

Skrevet

Frem til barnet er 3 er det ingen krav om noe for å motta OS. Poenget er vel delvis at i et forhold så kan man når man tar ulønnet perm leve på partnerens inntekt i perioden, mens enslige ikke har noe inntekt. Med OS får også enslige muligheten til å være hjemme frem til barna er 3 om de ønsker det, og ikke minst: faktsik klarer å leve på OS alene (det er jo bare 1/3 av en vanlig lønn).

Skrevet

Takk for svar. Er ikke sikker på om lillemann får barnehageplass til min permisjon er ferdig, så da var det jo kjekt å vite dette :) Vi klarer oss sikkert, venter på svar fra os, nettopp blitt alenemamma så må si jeg gruer meg litt til å starte på nytt, men gleder meg å. Vi skal nok klarer dette med OS, DB, bostøtte å de andre stønadene. Skal bli godt å finne arbeid så jeg slipper å leve på stønader :)

Er det mange her som ikker er i jobb å som ``lever`` på dette? Hvor mye har dere i mnd da?

Skrevet

hei igjen,er meg som skrev det med 44 uker perm og 100% lønn ;) fikk innvilga overgangsstønaden t.o.m nov.2011 på det vedtaket selv om jeg bare har permisjon frem til 5.januar,så da står jeg litt friere til enten å fortsette i jobben eller være litt mer hjemme :) vil tro din oxo blir innvilga for 3 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...