Sane Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg var til kontroll hos legen min i dag og tok sf-mål for første gang. Er 15+4 og sf-mål på 21. Skrekk og gru! Ble litt urolig, selv om legen sa at det ikke er noe å være urolig for. Var på UL i uke 12 og da så alt fint ut. Noen andre som har lagt så høyt over gjennomsnittet? Hvilke erfaringer har dere? Vokste dere jevnt og trutt, eller flatet det seg noe ut utover i graviditeten? Det kan jo skyldes for mye fostervann - er det komplikasjoner forbundet med det? Huff, ble litt stresset.
Plutselig_gravid Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 hei på deg. Jeg hadde sf mål langt over snittet med førstemann. Var på ekstra kontroll pga av det for å sjekke fostervann osv. Hadde ikke mer fostervann enn det som var normalt. Alt var bra:) Mitt sfmål vokste jevnt og trutt. De 3-4 siste ukene flatet det seg ut - men lå langt over snittet hele veien. Hadde deeeen gigamagen, men kunne ikke se bakifra at jeg var gravid:) Jeg er liten, 160 cm - og veide 44 kg da jeg ble gravid den gang. Kan jo hende det hadde noe med det å gjøre. At jeg er liten. Gutten min var 4200 da han ble født så han var jo ikke gigantisk heller sånn sett. (men mer enn stor nok for lille meg)
Plutselig_gravid Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 PS: Legene har en tendens til å ta litt i når det gjelder måling av sfmål.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 er 16+0 og har sf mål på 18cm..Ikke så stort som ditt, men jeg synes det er mye
Sane Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for svar. Ja, jeg har et lite håp om at legen har målt feil :-). Skal på ordinær UL om tre uker og da skal jeg få dem til å måle. Er 165 cm høy og relativt kort i livet, så litt over gjennomsnittet kan jeg tåle. Lå litt over i forrige graviditet, men bare litt. Noen andre som har erfaringer?
Mia77 Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Ja, jeg har ligget over det lysegrønne feltet. Jordmor sa at i disse ukene (var 22 da) så er det ikke noe å tenke på, ofte så flater det seg ut når man passerer uke 30. Men dersom det fortsatte å stige like mye da, når streken nesten går rett opp, da kan det være at man får en stor baby sa hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå