Gå til innhold

Arbeidskollegaer som mildt sagt ikke lukter blomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man si fra om sånt, eller skal man holde ut med lukten i stillhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en sånn på jobben vi også...

Slengt mange kommentarer ang odøren, men personen tar ikke hintet...

Skrevet

Men kan man ta det opp? Eller er det frekt uansett hvor diskret man er?

Skrevet

Hinting hjelper vel ikke siden de antagelig ikke lukter det selv?

Skrevet

Ja, dette har jeg vært borti en gang. Gikk ett år på skole med en fyr som luktet så forferdelig at det var en lidelse å sitte ved siden av ham. Jeg turte aldri å si noe selv, men det ble fort et samtaletema blandt alle studentene.

Dette er tabu i vår kultur altså, det er tydelig. Vi kan si hei du har noe på nesa, eller hull i buksebaken eller slikt, men ikke bemerke hygiene.

Noen endte opp med å si noe den gangen, men det utrolige er at han da sa at han hadde hørt det før. Men han endret seg ikke likevel.

Tror han hadde en hormonsykdom, men jeg vet også at han aldri vasket klærne sine, og det hjelper jo ikke om man har et luktproblem som det er.

Jeg er generelt feig. En annen medstudent i en annen sammenheng hadde store svarte skjeggstubber på haka, og brunkremkladder omkring i hele ansiktet, og det er bare så opplagt at hun hadde dårlig belysning på badet og ikke ante det selv (skrekk og gru). Turte ikke si noe da heller. Egentlig burde man jo det.

Skrevet

Skal man si noe, så gjør det som en venn, ikke som om du prøver å henge de ut.

alle er mennesker, kan hende personen har hatt en dårlig dag eller at det ligger en sykdom eller andre ting bak lukten. å sånne ting skal man være forsikitg med er ett sårt tema for mange vil jeg tro.lukt har ikke bare me hygiene å gjøre, kan ligge mere alvorlige grunner under enn det.

Men spørr heller personen selv i stede for og snakke til alle andre om det, vill ikke tro det er noe morsomt rykte å få på seg, bare fordi noen syns det er morsomt å prate om.

syntes nesten det er værre med kvalmede søt parfyme, som gjør deg helt ør i hodet, no som jeg er gravid.

men så vet jo ikke jeg hvor sterk "ikke blomsterlukt" det er snakk om da :)

men jeg ville prøve å vært litt distre :P

Skrevet

Hvis du ikke tør å gå direkte til han/henne med det, kanskje du kan ta det opp med sjefen? :)

Skrevet

Tja, det kan jo vært litt lurt. Vedkommende lukter forresten litt bedre nå :)

Skrevet

Godt det blir litt forbedring. Ingenting er mer slitsomt enn å jobbe med noen som lukter vondt. Vi hadde en på jobben som luktet skikkelig stramt svette, og det var ille. Ikke bare bare å ta det opp med vedkommende heller, derfor tok vi det opp med sjefen og da ble det mye bedre.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...