Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 skal ringe legen i morra og få time på dagen. (Akutttime) Og be han "henvise" meg til ul. Jeg MÅ se at det virkelig er liv. Er i uke 7. Så jobber jeg i barnehage med flest 2 åringer. Så er skikkelig sliten og trøtt og være på jobb i 8 timer er tungt for meg.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Skulle ønske jeg var så heldig også. Har ringt legen for jeg var bekymret etter litt blødning, men eneste de kunne tilby var en samtale time. Er 6+2 i dag. Jeg skal ringe de neste uke og høre om jeg skulle komme og ta en blodprøve. Skulle ønske jeg også kunne få en UL... Er bekymret
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Beklager å måtte si det, men du er nok nødt til å gå til privat ul og betale selv. Det skal mye til å få en tidlig ul "bare" fordi du vil være sikker på at det er liv så lenge du ikke har hatt noen symptomer som kan tilsi at noe er galt. Unntakene er vel hvis man har hatt mange ufrivillige aborter, har noen sykdommer el som skulle tilsi risikosvangerskap. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 ringte den ul som var nærmest der jeg bor og hun sa jeg måtte til lege først Ring og si du er bekymret, som regel tar legene hensyn til gravide hvis de selv sier de er bekymret Lykke til. HI
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis du tar kontakt med en privatpraktiserende gynekolog eller jordmor så trenger du ikke henvisning fra lege.
NuttieBB Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Hei Jeg har fått time med fastlegen min 29. okt, men klarer ikke å vente. Jeg hadde SA før og er livredd at denne går samme vei (men har en bra følelse). Jeg ringte til legesenteret for å få en tidligere dato, men var fortalt at hvis jeg hadde ikke noe plager, kunne hun ikke sette meg inn. (Jeg fortalt at jeg hadde SA sist) Jeg synes det var dumt, men hva kan jeg gjøre? Jeg er ikke norsk, og forstår ikke det norske helsesystmet helt! Jeg har bare vært hos fastlegen min en gang før, da jeg hadde SA i fjør. Er det mulig å gå til jordmoren før man gå til fastlegen? Jeg vil gjerne ta en tidlig UL. Pluss jeg blir 36 neste uke og vil finne ut om spiren er helt frisk. Er 7+4 i dag.. Noen som kan hjelpe?
Løvinna30 Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 jeg er 7+3 i dag:) sånn ca. Jeg ringte i dag tidlig med en gang legesentre åpnet. Og spurte om akutt-time i dag. (fleste leger har noen ledige timer hver dag). Så sa de "men ringte ikke du i går og bestilte time?". "jo men jeg er ikke helt i form og trenger sykemelding". så sa de at jeg kunne komme kl 10. Og mens jeg var hos legen (fikk ikke fastlegen men ei annen kjempeflink en) så spurte jeg om jeg kunne få høre hjertelyden. Så sa hun "ikke bli redd og skuffet hvis vi ikke får høre den". Og jaggu fikk jeg høre den. Jeg "måtte" ha time i dag for jeg var så redd det hadde skjedd noe. Men sa ikke det da jeg ringte da..... Men du kan ringe legevakta der du bor (hvor i landet bor du?) og fortell om situasjonen din, at du vil bli sjekket... Lykke til og håper det ordner seg!
Mumriken 09 + maibebis 12 Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Det der må jeg si at jeg synes blir for dumt. Utrolig teit å bruke skattepenger fordi man bare "skal" ha viljen sin. Er mye mulig noen andre trengte den akuttimen mye mer enn du gjorde.
hemmeligvemmelig Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Må dessverre si meg litt enig i dette, om "alle" skulle holde på sånn hadde det jo blitt helt kaos... ærlig talt.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Enig. Om det ikke finnes noen medisinsk indikasjon for ultralyd får man pent betale det selv. Ikke bruke av medisinske ressurser som andre trenger mer og som vi alle betaler for.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Skjønner at man er bekymret, men det får jo være måte på da! Ta opp "akutt timer" fordi man ikke kan vente til legetimen? Da får man heller få henvisnig til privat gyn eller bestille seg time på Volvat etc om man har mulighet til det. Syns det er rart at legen sjekka etter hjertelyden så tidlig jeg da..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 Er helt enig med de andre her - det er IKKE god nok grunn å få ul bare fordi man vil se at det er liv!!!! Alle vil jo vite at alt er bra med ul, men da får man pent betale for det selv og ikke ta av hardt tiltrengte ressurser i helsevesenet.. Det er jo pga folk som dette at andre må vente som kanskje har langt alvorligere tilstander.. Synes heller ikke noe om å bruke akutttimer for å få viljen sin... Dette er vel nok et eksempel på dessertgenerasjonen som skal ha NÅ og mener de har krav på alt mulig....
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 da skjønner jeg hvorfor jeg måtte vente 3 timer på timen min når jeg hadde SA i uke 12... satt der på venterommet med kraftige smerter og et dødt foster i magen, mens kanskje over halvparten av de som kom før meg inn overhodet ikke hadde noen som helst indikasjoner på at noe var galt!!! utrolig provoserende...
Løvinna30 Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 det burde jeg ha tenkt på. Men måtte til lege for og få priv ul (faktisk. jeg måtte få henvisning fra lege sa de der jeg ringte for og få ul). Men beklager, det var kanskje litt dumt:( fikk dårlig samvittighet nå...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #15 Skrevet 17. oktober 2008 Ikke få det, du tenkte i god tror til deg selv å babyen, der og da tenker man ikke på om det er riktig eller ikke...men nå har du sikkert tenkt på det og tenker på neste gang igjen.. går nok bra, hadde det vært noen som virkelig trengte den timen før deg hadde de kommet før deg uansett..smil og vær glad;)
NuttieBB Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 Sammen med Diamanda Galass måtte jeg vente timervis på A-hus kvinneklinniken da jeg had SA, blødning og død fosteret i meg. Er det ikke rart at jeg er LITT bekymret for spiren nå? Jeg spørte ikke fordi jeg vil bortkaste statens penger! Takk till mamma til go'jenta for hjelpen.(kunne ikke svar til melding).
Mumriken 09 + maibebis 12 Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 Men du kan jo bruke dine egne penger og betale for en privat UL, da... Du får se akkurat like mye da...
<3 mine søte små<3 Skrevet 19. oktober 2008 #18 Skrevet 19. oktober 2008 Hadde jeg vert deg. så hadde jeg ikke brukt en akutt time.... kansje noen trenger den mer en deg? Hvis du er så urolig.. så ring til privat ul..
Navychick Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 Hiver meg på her jeg:) Har faktisk ikke lege time før 11 nov..... det er leeeenge til det!! Ringte legen med en gang jeg fikk positiv test og hun sa vi hadde så god tid altså... jeg er 7+4 ca nå og skal ikke til legen før rundt 11+0... så jeg sitter her hjemme sykemeldt i 3 uker for jeg kan ikke seile på sjøen og grubler jeg da.. Skal love deg dagene går så ulidelig sakte. lurer på om alt er bra med mini.. trøster meg med at så lenge jeg er små kvalm og ikke har vondt noen plass er vel alt i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå