Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Mannen er så jævlig hissig og jeg er så lei av at han tar seg rett til å bli skikkelig hissig for småting hele tiden!! Vi har to små barn, og han ødelegger stemningen med noe omtrent hver dag. Og det er skikkelig filleting!! Han bestemmer alt, og hvis ikke jeg gjør som han sier om natta når minsten skriker kan han bli fly forbanna, så jeg tør ikke annet. Egentlig har jeg lyst til å rasere huset, eller fly på han! Han tåler ikke at jeg blir sur fordi han er så hissig og dermed får jeg aldri et "unnskyld"! Når han er ute på byn (eller når han drikker generelt) sovner han lett, og han har ingen forståelse for at jeg synes det hadde vært naturlig å få beskjed når han ikke kommer hjem fra fest. Synes mannen er en skikkelig dritt sekk, men har selvf noen gode sider. Men det er så jævlig vanskelig å skulle avslutte! Alle vi kjenner vil jobbe i mot det. Og jeg er sjenert og han er utadvent, og jeg tenker at det kan bli enomt å være alene. Men det er slitsomt å være så sint hele tiden. Det går alltid over når han hisser seg opp, men problemet er at da er jeg sur fordi han ødelegger for oss her hjemme! Er i villrede. Overfor barna vet jeg ikke om jeg takler å avslutte forholdet. Vil komme til å ha dårlig samvittighet. Det beste for familien vil nok være at jeg bare takler at han er hissig (også i trafikken...) og later som ingenting, bare det ikke ender opp med at jeg dreper han til slutt. Jeg håper hver dag at han skal jobbe lenge så ser jeg han minst mulig...jeg gleder meg til de helgene han skal bort, da vet jeg at stemningen vil være god hjemme...det er nok bare at jeg er redd for ensomheten. Dette ble rotete, og ser når jeg skriver at jeg bør kutte, men hvordan hentyr man styrke og mot til å dele opp familien? Må man ikke ta konsekvensen av at man fikk barn sammen og holde sammen?
mooch Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 "Må man ikke ta konsekvensen av at man fikk barn sammen og holde sammen?" Jeg tror ikke at det er det beste for barna å leve i en familie med stadig krangling, dårlig stemning og en eller to foreldre som kan bli sinte for den minste ting. Mine foreldre kranglet en god del når jeg var liten, og jeg tror egentlig ikke de liker hverandre. Husker at jeg håpet at de ville skille seg så jeg slapp all krangling, gråt og dårlig stemning. Barn blir ikke glade av å se a foreldre ofrer seg. Barn blir ikke glade av å se at foreldrene ikke har det bra. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd rådgivning. Hvis det ikke blir bedre av det så ville jeg avsluttet forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå