Gå til innhold

dere som jobber i barnehage, småbarnsavdeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gidder dere å fortelle meg i grove trekk dagsrytmen i barnehagen deres, og hvilke planlagte aktiviteter dere har gjennom uken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg var hadde vi det slik:

Frokost, så hadde vi fri lek hvor vi var på gulvet med barna frem til ca 09.30. da gikk vi ut, noen ganger var noen igjenn inne å malte laget ting osv. spiste lunsj i ca 11-11.30 tiden så var det soving/hvile. etter det komm det ann på vær og årstid om vi var ute eller inne å lekte frem til bana ble hentet=0)

Håper dette ga litt svar=0)

Skrevet

jeg jobber i småbarnsavdeling har også en sønn som går i en bhg på små barn i en annen bhg og det er veldig veldig forskjellig fra bhg til bhg, men dette er vår dag der jeg jobber:

frokost kl 8 til rundt halv 9 (sjeldent vi sitter helt til halv 9 pga urolige kropper:) )

fra rundt halv 9 til halv 10 er det fri lek inne

fra halv 10 til rundt halv 12 bruker vi og ha forskjellige temar f.eks er vi ute, har snakkepakke (der vi utvikler språk og lyder) leser,tegner,maler,har plasteline m.m.

lunsj fra halv 12 til vi er ferdig dermed er det leggetider etter det har vi frukt fra rundt 2 halv 3 til ca 3 også er vi ute (på sommern, inne på vinter pga mørket) og leker til dem blir hentet.

vi har også faste dager hvor vi f.eks turdager hvor vi går tur til lekeplasser,skogen eller ser tog:)

er forskjelllige fra dag til dag også har vi noen som trenger kansje 2 ganger de må sove som vi også må ta hensyn til. men ingen dag er like:D håper det ikke ble for komplisert til og skjønne.

Skrevet

på min avd har vi det sånn:

7.30-8.30: frokost for dem som skal spise.

9.00 : samling stund ( gjennomgang av dagen, og noen sanger)

09.15 : aktiviteter (aldersdelte grupper to dager, tur og ute 2 dager, "frilek" en dag ( da lager noen varmmat og resten av gruppen er delt opp inne på avd.).

ca 11.00 : bleieskift og mat ( smøremat og varmmat)

11.30/12.00 : soving. de som ikke sover er inne og leker eller ute med de store barna.

14.15: frukt/yoghurt/matpakker

bleieskift etter maten.

Skrevet

hos oss er det slik:

07-08 Frilek inne (ute i sommerhalvåret)

08-09 Frokost. Etter frokost går de ut, ellers deles noen ganger gruppa etter aktiviteter inne; maling, språkgrupper, lesing, etc

11.30 lunch, deretter soving

Ute etter soving

14.30 ettermiddagsmåltid, som oftest uteDeretter frilek ute til henting

Har turdag 1-2 dager i uka, ellers andre organiserte aktiviteter ute som snekring, motoriske leker osv.

Skrevet

glemte å si at de som er på tur storsett gjør teaknyttende "oppgaver"/akiviteter og spise rpå tur ( vi tenner bål på denne tiden av året).

Skrevet

Kamomille

er dere ikke ute hver dag i bhg din???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...