Gå til innhold

diskuterer også med samboer...hvem har rett her,da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi koker vann til grøten i vannkoker, har i litt kaldt vann (lar det renne godt først) så temeraturen blir passe. Også lager vi grøt.

Så er det slik at lillemor får en flaske til kvelden. Da mener samboeren min at melken skal lages av kokt vann som skal stå avkjølt i kjøleskapet, det skal kokes nytt vann hver dag og han mener at vannet fra vannkokeren ikke er rent nok, ikke kokt lenge nok, at vi ikke vasker vannkokeren ofte nok osv...han koker vann i kasserolle hver dag og setter en beholder i kjøleskapet..

Vi varmer altså det kokte, avkjølte vannet i mikroen og blander melk av dette.

Jeg synes det er helt tullete og vi koker jo heller ikke flaskene. Ungen er snart et år og hun får vann fra springen..jeg syns det holder i massevis å bruke kokt vann fra vannkokern.. men samboeren min er sterkt uenig i dette.. (alt man skal diskutere,daaaaah!!) Men hvem har rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til så store barn fyller jeg kaldt vann på flasken varmer litt i mikro og rister i pulveret etterpå. Er jo ikke noe poeng i kokt vann når de er så store. Drikker vel vann fra springen?

Skrevet

Når ungen er såpass gammel som 1 år og drikker vann fra springen hadde ikke jeg vært så nøye på hvordan det er kokt (kokte forøvrig vann til mme i vannkoker da hun var 4mnd også).

Skrevet

Jeg holder definitivt med deg her! Så lenge ungen er stor nok til å få vann fra springen er det helt unødvendig å koke vannet. Det som måtte finnes av uhumskheter i vannet er jo der uansett om hun drikker det eller får det i grøten? Trodde bare det var helt små barn som trengte kokt vann?

Skrevet

Vi bruker vann fra springen og så mikro eller vannkoker. :) Du har nok rett...

Skrevet

Hjelpe meg, vi varmet vann i en liten kasserolle til passe temperatur, og laget grøt med det.

Forstår ikke hvorfor dere gidder så mye bry. Koker dere hybelkaninene før ho spiser dem også? ;-)

Skrevet

Jeg kokte vann i vannkoker fra jentungen var omtrent nyfødt. Så min mening er at vannkoker-vann er mer enn bra nok. Og når ungen er snart året så er det bare tullete å mene noe annet.

Hva med alle lekene hun sutter på da? Eller når hun vasker gulvet med tunga?

Skrevet

ja, du kan så si... jeg syns som sagt at det er HELT unødvendig, men bare det beste er godt nok for vår lille skatt ifølge far;-)

Skrevet

Siden dere lag barnet spise grøt av springvann så motsier jo mannen din seg selv med å insistere på kun kokt vann.

Forresten: en trenger ikke å koke vannet lenger enn ca 3 mnd, og har vannet nådd 72 grader er det varmt nok til at bakteriene dør. Det er 72 grader som er grensa, ikke 100. Så koker vannet er det greit om det så er vannkoker, mikro eller gryte.

Mannen din oppfører seg som et hysterisk kvinnfolk.

Skrevet

Kok vannet i vannkokeren! Dette er ikke noe og diskutere...hehe:-)

Skrevet

jeg koker vann i vannkokeren om morran, tømmer det på termos og brker det til både grøten og melka jeg... hvis den ikke er passe tempratur da hu får melka kjøler jeg den ned i kaldt vann, men i løpet av dagen blir vannet i termosen sånn helt perfekt tempratur og jeg slipper og styre mer med det.... =) så du har rett der syns jeg

Skrevet

Til en ettåring (ca) kan dere ta iskaldt vann fra springen, lunke det i microen og lage mme uten å koke vannet først ...

Og vil dere koke, så holder vannkokeren i massevis.

Om pappaen synes vannkokeren vaskes for sjelden så kan han jo bare svinge oppvaskkosten litt oftere ;-)

Skrevet

Enig med deg der.

Hadde barnet vært nyfødt hadde jeg vært enig i hans versjon, men ikke på en 1-åring nei. Hvorfor skal ikke vamet vann fa spingen være like ba som et glass kaldt vann fra springen?

Gir han selv barnet kaldt vann fra springen? I så fall må han selv se det utrimelige i det.

Skrevet

ai ai ai, så godt at dere er enig med meg:-) Han er verdens beste mann og pappa og kjæreste og alt, men når han først bestemmer seg for slike "oppheng" er han urokkelig.. Men jeg nekter å koke vann selvfølgelig,slemme,trassige kjærringa som jeg er...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...