Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Mange her inne er redd for SA i 1.tri og sier de har hatt en liten blødning. Men dere som har opplevd en slik, kanskje dere kan hjelpe oss og fortelle hvor mye blod som kommer? - Og hvor langt dere var på vei da? - Er det mye blod? - Som en vanlig mens eller mer? - Friskt blod? - Hvor lenge pågikk blødningen? - Smerter? Jeg har selv opplevd lett blødning men føler at kvalmen kom etter det :/ Kanskje dere kan hjelpe og berolige oss. Tusen takk
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. oktober 2008 - Og hvor lenge på gikk det det? - Ble alle symptomer borte etterpå?
Minesmå:)+en til! Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Heisann. Jeg kan gjerne svare dere på denne, Jeg mista i juli. Og hvor langt dere var på vei da? Jeg var 9+1 da jeg begynte å blø, men hadde vært på ul ei uke før, da jeg trodde jeg var 8 uker. På ul var ikke embryoet større enn ca 5-6 uker, så jeg fatta mistanke allerede da...Så det hadde stoppet opp å vokse i uke 5-6. - Er det mye blod? Ja, masse blod! Svarte klumper, mye slim og masse rart som kommer ut! Mer enn du tror... Trodde aldri det skulle ta slutt! - Som en vanlig mens eller mer? Mer enn en vanlig mens for min del. Fikk også en tabelett jeg førte opp i sjeden (istedet for utskraping).... Den fikk livmoren til å trekke seg sammen og alt kom ut... - Friskt blod? Ja friskt blod, men spotta to dager brunt før den skikkelige blødningen begynte - Hvor lenge pågikk blødningen? Blødningen varte 1,5 uke Smerter? Hadde mer enn mensmerter, men ikke så ille som jeg hadde frykta. Fikk vite at jeg kom til å få mye vondt av tabeletten jeg fikk, men det fikk jeg ikke Symotomene forsvant ganske fort etterpå. Testa neg etter 2 uker. Nå er jeg gravid på ny, og er 8+3 i dag. Ble gravid igjen etter 2 mnd. heldigvis!
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2008 Tusen hjertlig takk for svar. Kjenner jeg blir beroliget av dette. For da kan jo ikke de små dråpene som kommer være farlig. Kanskje bare et tegn på at man bør roe ned litt. Tusen takk for svar og msse masse lykke til!!!!
Minesmå:)+en til! Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Tror nok du kan slappe av:) Lykke til videre til deg også!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Dette har jeg også lurt en del på så glad noen kan svare altså. Håper fler kan dele erfaringer....
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Hei! Kan gjerne dele min historie, men jeg hadde en MA... 1. Jeg trodde jeg var 13 uker på vei ca, men fosteret var ikke mer enn 8 uker og livmora 11 uker.. 2. kom først litt brunt med litt ferskt blod på en onsdag, ikke noe mer på torsdag, også begynte det fredag kveld igjen som vanlig mens.. 3. vanlig mens først men deretter mer med mer enn mens smerter.ganske vondt egentlig.. 4. masse friskt blod, med slim og svarte små klumper.. 5. blødde i 5dager før jeg fikk utskrapning, etter utskrapning var smertene borte men blødde friskt blod i 1,5 uke ca.. etter det frisk å rask..nå er jeg gravid igjen 5+5 ca, ca 11 uker siden MA..håper det går bra denne gangen.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2008 Tusen takk for at du delte historien med oss. Syntes det er ille og spørre om så intime detaljer, men det hjelper virkelig oss som har hatt små blødninger til å slappe mer av og frtsette og håpe. Masse masse lykke til!!
På'n igjen! Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Hei, jeg har opplevd en SA i uke 6-7. Merket det først ved at symptomene ble borte, og noen dager til en uke senere begynte jeg å spotte, rødbrun farge. De neste par dagene tiltok blødningene, mer rødt, mer klumper. Hadde da sterk verking (men ikke egentlig smerter) i korsryggen (typiske mensverkinger for meg). Det var for min del veldig udramatisk (iallefall fysisk!), og jeg blødde i ca. 1 uke totalt, noe mer enn vanlig mens. UL bekreftet at det ikke var nødvendig med utskrapning. Et par måneder senere ble jeg gravid igjen, som resulterte i en flott liten kar! En stor forskjell var at jeg denne gangen hadde flere og mer kraftige symptomer enn første gang, noe som bidro til at jeg hadde større forhåpninger om at det skulle gå bra. Det må være helt forferdelig å miste gang på gang, og jeg håper jeg slipper å oppleve det selv flere ganger. Håper det for alle, selvsagt!
scoobydo Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Hei! Jeg hadde en MA i uke 10 i april... Jeg hadde en veldig liten blødning da jeg var 7 uker, var bare litt på dopapiret, helt lyst rødt. Ingenting mer etterpå...før jeg var 8+4, hadde da en dag med brunlig utflod hver gang jeg var på do. Fikk komme på ul og alt såg fint ut. Fosteret hadde vokse over 1 cm siden forrige ul da jeg var 7+5. Det gav seg. 5 dager senere begynte jeg å blø friskt blod... var også bare på papiret når jeg var på do. Fikk ny ul og alt såg veldig bra ut.. fosteret hadde vokse noen mm til! Jeg sluttet å blø men begynt igjen dagen etter.... dagen etter der igjen fikk jeg igjen brunlig utflod med litt klumper i, jeg var da overbevist om at fosteret var dødt. Fikk ul dagen etterpå, med påfølgende utskrapning samme dag! Fosteret hadde da dødt mellom lørdag etter ul og mandag... Hadde ingen smerter ved noen av blødningene... Jeg blødde ca en uke etterpå, litt av og på. Fikk mens etter ca 30 dager og ble gravid igjen etter 4 mnd. Er nå 13 uker på vei og det ser veldig bra ut Jeg har også som På'n igjen hatt mye flere og kraftige symptomer denne gang, forrige gang var jeg ikke kvalm. Denne gang har jeg kastet opp i 7 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå