MinnieMe Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er gravid 8+4 nå og fikk bekreftet blodprøve nr to i dag med stigende hcg (ca 69000) hurra.... ) Hadde en abort i fjor hvor hcg-verdiene steg selv om det ikke var noe foster der, hadde såkalt blæremola og måtte ha en utskraping i uke 7. Så har vært ganske bekymret for at det kunne være tilfellet også denne gangen. Men akkurat nå er jeg veldig positiv på at dette skal gå bra! Så, spørsmålet mitt til dere andre i lykkelige omstendigheter, når forteller dere familie, nære venner, kolleger osv at dere er gravide? og hvordan sier man det? Er ikke så nøye forsåvidt overfor kolleger og venner, der kan man jo bare si det en gang det passer slik, men jeg har lyst å gjøre litt ekstra ut av det overfor mine foreldre som veldig gjerne vil bli besteforeldre, men som ikke er det enda noen som har noen gode ideer?? ))
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 hei..jeg skal prøve å holde det hemmelig til julaftan jeg.. da er jeg i uke 14..men det spørs veldig på hvor stor magen min blir.. er 2 gangs..
Amia Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er også ute etter litt morsomme varianter å fortelle til de kommende besteforeldre og min bror:) Vet at mine foreldre gleder seg, de maser eller spør aldri, men jeg vet at de blir super happy:) Men jeg er bare 4+3 idag da....så det er nok litt tidlig enda..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 jeg hadde kanskje tenkt til og be mine og hans foreldre, også skulle jeg ha lagt noen smokker og flasker på bordet, og sagt at dette kom dem til og få bruk for ; (eller skrevet en lapp, eller bruke kartong slik at jeg kan brette den sånn at den står på en måte, og skrevet gratulerer så mye dere skal bli bestiser).
Vil Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Vi fortalte familie når jeg var 9 uker. Spurte hver og en om de var klare for å bli besteforeldre og viste UL bilde. Et par veninner og søstra mi har visst det lenger. Nå har vi begynt å nevne det for gode venner om det faller seg slik (om vi får forklaringsproblemer og måtte ha løyet for å unngå temaet). Jeg er 11 uker nå i helga, og kommer ikke til å si det til "alle" før om en uke eller to...
MinnieMe Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2008 En kjempefin julegave da... Men jeg klarer aldriiii å vente helt til da, har jo lyst å fortelle det nå!! Men skal vente i allefall et par uker til før mine foreldre får vite det, så venter jeg sikkert litt til med å fortelle omverdenen. Eller, kom på at jeg skal på jobbfest 1 nov og det er jo snart!! Kan man skylde på penicillinkur??
Babylykke_09 Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er nå 10+2 på vei og var på min første kontroll på tirsdag en del personer har det bare falt meg naturlig å fortelle det tidlig til, som selfølgelig min samboer, mamma, mine søstre og to gode venninner, er litt godt å kunne snakke med noen hvis og bare hvis noe skulle skje Legen rådet meg dermed til å vente med å fortelle hele verden som hun sa at jeg var gravid før i uke 14 da er jeg 3 måneder og en uke på vei og har nådd den magiske grensen for en stund siden
MinnieMe Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2008 Det er sikkert bare de første dagene nå at det er vanskeligst å holde det for seg selv... og det er ikke så nøye at "verden" får vite det faktisk, men de nærmeste vil jeg si det til om ikke så lenge, og så heller be de om å holde det for seg selv en stund til. Men så var det måten man skal si det på da.... Kanskje bare gi de et kort med bilde av en baby og skrive "hei bestemor og bestefar" Likte også ideen med smokker og flaske på bordet ) Sikkert mange der ute som har finfine måter å fortelle det på!! Vil høre
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har tatt bilde av den positive graviditetstesten og har tenkt å framkalle det å sende det til min mamma i posten. Bor langt hjemmefra så får dermed ikke sagt det ansikt til ansikt..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg fortalte familien det i uke 12, mens vennene mine etter ultralyden i uke 17. Jeg var helt vrak før UL, jeg tenkte mye på om ungen var frisk eller ikke... Men siden alt så bra ut så fortalte jeg det til venner etter UL:)
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 16. oktober 2008 #11 Skrevet 16. oktober 2008 Hei..har en liten søt historie som vi synes var fin ihvertfall... vi kjøpte fire smokker( begge foreldrene skilt), spurt om de hadde noen planer på termin dato(sa seff ikke termindato da hihi bare dato...) de fleste svarte, hæ?? det har jeg ikke peiling på nå da herregud liksom hehe..så spurt vi om de kunne passe på denne(smokken) for oss til den datoen...hihi...svigers lurte på hva hun skulle med den før hun skjønte det hehe..mamma gråt, pappa lo og svigerfar ble rørt..morro synes vi da hehe...(fortalte alle hver for seg da)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 Da nr 1 var på vei, kjøpte vi kopper det sto; bestemor, bestefar, farmor og farfar på. Pakka de inn og ga dem de. Denne gangen tenkte jeg å kjøpe en genser det står Storebror på til guttebassen:) Så får vi se hvor godt de legger merke til det som står:)
Linerla Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 Vi pakket inn ultralydbildet og gav det til sønnen vår i tre års gave. (fikk selvfølgelig noe annet og) Han ønsket seg lillebror i gave. Der var alle besteforeldre og tanter. Var da 11 uker på vei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå