Gå til innhold

Hva spiser dere julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å glede meg skikkelig nå :)

Vi har RIBBE og PINNEKJØTT. Jeg foretrekker det første. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ribbe på julaften, og pinnekjøtt på 1. juledag:0) Elsker jula, og maten og pynten og alt :0)

Skrevet

Kalkun eller pinnekjøtt (i hver vår familie - feirer annethvert år på hver plass). Må innrømme jeg foretrekker kalkun selv om pinnekjøtt er godt det også (men lukter jo absolutt ikke noe annet enn død sau).

Skrevet

Vi spiser både ribbe og stek.... og selvfølgelig sossisser og medisterkaker.....

Kalkun har vi på nyttårsaften ;)

Ååå... jeg gleder meg til jul!!!

Skrevet

Er vi med min familie så er det ribbe. Hans familie pinnekjøtt.

Skrevet

ribbe,kjøttpølser,medisterkaka,julepølser,poteta,gullrøtter,rosenkål og surkål og rødkål:)

Skrevet

Hos mine foreldre pinnekjøtt, ikke røykt, dampa mørpølse, rabbestappe, surkål/rødkål, potet og brocolli (mamma er sunnmøring).

Hos svigers spiser vi kalkun (aner ikke hvorfor), men jeg er bare veldig glad for at de ikker serverer ribbe og medisterkaker (det verste jeg har smakt, men de vet ikke det:)

Skal vi noen gang feire hos oss selv tenker jeg det blir torsk.

Skrevet

Vi har som regel mest Pinnekjøtt og litt ribbe m SPRØ svor. Svinemør og pølse hører også med.. Rabbestappe, surkål/rødkål og potet er tilbehør

Selv spiser jeg nesten bare pinnekjøtt, men det hører liksom med at bordet skal bugne over!

Skrevet

å ja.. Jeg og pappa mumser i oss sikkert 2 eller 3 fenalår i løpet av desember mnd.. Er så DIGG!! (si hva dere vil, men jeg holder meg ikke unna fenalår for alt i verden)

Skrevet

Hos mine spiser vi ribbe, medisterpølse, salta sauekjøtt, hjemmelaget rull, poteter og surkål. Til dessert vil pappa alltid har riskrem med rødsaus. Hjemme hos samboerhar de ribbe og pinnekjøtt med kålrabistappe og rødkål. Og moltekrem til dessert. Så det er ikke store forskjellen uansett hvor vi er :)

Skrevet

Vi har kalkun til middag og multekrem til dessert på julaften.

Både mine og mannens foreldre og søsken feirer jul hjemme hos oss.

Skrevet

VI har lutefisk først og deretter ribbe med tilbehør.

1. juledag er det kokt kveite hjemme hos mine foreldre!

-Jula nærmer seg!!!!

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

RIBBE :)

med alt tilbehør. sossis, medister osv :)

hjemmelaga av svigermor

1. juledag er det pinnekjøtt eller stek

Skrevet

pinnekjøtt, poteter, smør, kolrabistappe! namnam;)

Skrevet

TORSK :P Fysj hehe. Men det er tradisjon så jeg må jo bare..

Og riskrem med rød saus til dessert.. Æsj :P

Skrevet

Lutefisk med lemse, potetstappe og smør! Åhhhh...... :):)

Skrevet

RIBBE med tilbehør, naaaam, ble jeg sulten her:)

Skrevet

Her er det kalkun, men jeg har innmari lyst til å lage noe ekstra til denne julen, bare fordi jeg har også lyst på et bugnende matbord, jeg liker ikke julemat i det hele tatt, men det er den koseligste kvelden i hele året!!!

Skrevet

Pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe <3 nam nam nam (",)

Skrevet

Det kommer an på hvor vi feirer hen.

Min familie har ribbe, pinnekjøtt og svinemør (grovpølse) (og jeg elsker pinnekjøtt over alt på jord).

Mannen sin familie har ribbe og medisterpølser/kaker. Det er god middag det også, men for meg blir det ikke skikkelig jul uten pinnekjøttet ;-)

Skrevet

Juleribbe, julepølse og medisterkaker... Blir ikke skikkelig jul uten lukten av dette og surkål i hus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...