Gå til innhold

35 uker, og h*n er allerede ca 3,2 kg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne på ul i dag pga at babyen i perioder på 1-3 dager er fryktelig rolig. Var veldig spent, men alt så bra ut. Etter målingen var h*n 27% over gjennomsnittet, og jordmora mente at h*n var ca 3,2 kg allerede. Det vil si at hvis jeg går til termin, så kommer det en baby på ca 4,5 kg!!! Har alltid fått før termin, så jeg satser på det denne gangen også. Nr 3 kom 2 uker før og var 4 kg, og det var helt perfekt.

Hvis jeg går over terminen, så kommer jeg til å sette meg på sykehuset og grine meg til en igangsetting. Vil ikke føde en baby på over 5 kg! :).

MEn, alt så bra ut, og det er det viktigste!!

Håper h*n kommer om 2-3 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er litt bekymret... er det selv om dagen ang vekt på baby =/ mest fordi den skal ut en viss vei.. hehe.. ikke fordi den er sååå stor.... men som du sikkert har hørt mange ganger før så stemmer sjeldent den vekst målingen... en liten mm feil måling kan utgjøre store forskjeller.... men får håpe minsten din kommer bitte litt før da :) håper på det selv.. bare noen få dager please :)

lykke til....

Skrevet

Jeg er 34 uker og min baby er estimert til 2 kg. Det har han vært de tre siste ukene (er ofte til kontroll), så jeg får iallefall ikke noen kjempebaby. Skal til ny kontroll neste uke. Håper han har feitet seg opp litt til da.

Skrevet

jeg har ett barn fra før, og han var 4,5 ved fødsel. denne gangen er vi like, du og jeg. jeg er 35 uker og han her veier nå litt over 3 kg sier de...

jeg har påvist smal bekkenbunn, men fødsel sist gikk kjempefint uansett, selv om han var stor i hodeomkrets i tillegg :)

Skrevet

Er det noen som vet hva de tar utgangspunkt i når de sier +/- antall prosent på størrelsen. Er det 3500 g som regnes som gjennomsnitt, eller hva?

Var selv på vektestimering forrige uke pga smalt bekken og tidligere tøffe fødsler og da ble lillemann målt til -13%, noe som iallefall betyr at jeg slipper planlagt KS!

Skrevet

Det sies vel også at estimeringen skal regnes med +/- 500 g. Forrige gang gjaldt dette at de estimerte ca 400 g for lite for meg. Håper ikke det er den veien denne gangen for da betyr det at baby er ca 4500 nå og jeg er "førstegangsfødende" (dvs ble hasteks og ver ikke opp på mer en 5 cm åpning). Å nå ser det ut til å lakke mot overtid (termin i morgen), og baby vokser jo så enormt nå på slutten. Jeg skjønner godt at man blir bekymret jeg når babyen begynner å bli stor. Jeg er i vertfall!

Skrevet

I og med at han var såpass mye som -13 % berger jeg visst uansett da det var nesten 800 g i forskjell på nr 1 og 2. Nr tre ble antydet å være på størrelse med nr 1, og selv med et avvik på 500 g kommer den innenfor mine to.

Fikk nemlig beskjed om at jeg skulle få føde normalt hvis han var mindre eller maks like stor som den største, men KS hvis han så ut til å være enda større.

...Ble rotete dette, gitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...