Gå til innhold

Vet alle hvordan babyen ligger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 36 nå, og kjenner jeg er litt stressa for dette... Sist jeg var hos legen mente hun at babyen lå i tverrleie - men på skjemaet skrev hun bare spørsmålstegn. Tidligere har hun ikke klart å kjenne hvordan hun ligger...

Kjenner dette stresser meg litt, da jeg fortsatt tror hun ligger i tverrleie - og gjør hun det er vel eneste mulighet keisersnitt?! Hadde vært greit å vite det snart... uff...

Skal på ultralyd neste fredag - så får vite det da... og sjansen for at noe skjer før det er jo liten, men skal ikke nekte for at jeg er litt stressa for at vannet plutselig skal gå!! *sukk*

Vet at babyene kan snu seg helt frem til fødsel, men virker som om alle har snudd seg med hodet ned og festet seg...

Men så lenge man ikke vet, må man legge seg ned og ringe etter ambulanse da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. syns det var merkelig at hun ikke visste sikkert hvordan babyen lå... når den er blitt så stor så bør hun kjenne om hodet er ned eller ikke mener nå jeg da.. tror jeg faktisk hadde ringt jm for en time jeg bare for å sjekke.. eller legen din... du får helt sikkert komme inn for å gjøre det :) da kan du jo også spørre om det du lurer på ang vannavgang osv :) skjønner at du er bekymret...

lykke til videre

Skrevet

Jeg fikk samme beskjed som deg. Bare at jeg var i uke 37. Fikk da time noen dager frem på sykehuset hvor de tok ultralyd og fant ut at gutten min låg i tverr/sete leie. Det regnet jeg med, da jeg hadde kjent lite bevegelser oppover.

Fikk da beskjed om at jeg skulle kontakt dem om jeg fikk rier, og gikk vannet, ring amulanse.

Etter 2 dager fikk jeg ny time hos lege på sykehuset med forsøk om snuing, jeg var veldig skeptisk til dette. Men til slutt lot jeg meg overtale for jeg har lyst å få en normal fødsel. Snu oprasjonen gikk kjempefint. Ikke spesielt vondt på meg og gutten var veldig velvillig. Ny time ble satt opp 1 uke etter snuing. Jeg fikk beskjed om å ta de samme forhåndsregler frem til leie var stadfestet.

Jeg var helt sikker på at han snudde seg tilbake med en gang, men det fikk jeg bekreftet etter 1 uke at det hadde han ikke gjort. Så nå har jeg en gutt i magen som ligger riktig vei, hode hadde til og med festet seg når jeg var til kontroll... Litt skummelt å ikke vite leie, men jeg prøvde å tenke positivt. Alle negative tanker vil bare stresse både meg og baby. Det er ikke alt vi kan gjøre noe med, men å prøve å tenke postivit tror jeg kanskje kan påvirke oss litt....

Lykke til og håper at du finner ut av leie snart. Jeg er nå -5 dager... Kunne godt kommet ut snart.....

Skrevet

36+5 og var hos jordmor på tirsdag, som var usikker på leie. Ble derfor henvist til ultralyd, skal dit på mandag, regner med at det er derfor du også er henvist:-)

Jordmor var hvertfall nøye med å presisere at dersom vannet skulle gå eller fødselen skulle starte på annet vis før ultralyden, var det bare å ringe med en eneste gang til føden, og forklare situasjonen. Så lenge leiet var uavklart, skal vi rett inn på sykehuset i tilfelle. Dersomatte hvisomatte vannet går før mandag ringer jeg før jeg drar, i tilfelle de mener vi skal med ambulanse. Å legge seg ned er vel også det tryggeste, så lenge man er usikker på om hodet ligger ned og er festet.

:-)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Skulle vannet gå (gud forby) den neste uken - så får jeg legge meg ned og ringe føden og høre...:)

Håper iallefall at ingenting skjer før ultralyd neste fredag - og at hun har snudd seg godt ned da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...