Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg og min kjære skal gifte oss neste høst, men vi aner jo ikke hva slikt koster da! Vi blir 60-70 pers. Hvilke poster på budsjettet er lett å glemme? Hvilke poster må man ha med? Og hvor mye må man faktisk beregne? Og er det egentlig så mye billigere å leie lokale og ordne alt selv, i motsetning til å ha det på f.eks. et hotell eller restaurant? Tenker jo litt på at man skal kunne klare å nyte dagen også, ikke måtte passe på at alt går som det skal osv.....
Stjerne37 Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Aner egentlig ikke,men venninna mi giftet seg i aug og deres hadde kommet på 140tusen.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Vi hadde det på hotell med 53 gjester (altså inkl oss selv), 3 rettersen kostet rundt 500 pr kuvert (det blir mellom 20 og 30 tusen ikke sant?). Svigers spanderte vin til maten, velkomstdrink og åpen bar etterpå og det kom tilsammen på det samme som maten ca. Vi sparte 20 tusen selv, og det ble brukt til kjole, slør, sko, klær til mannen, bryllupsnattsovernatting, fotograf og bryllupsfrisør (fikk sko til 100 kroner, resten var "normale" priser på, kjøpte kjolen). Blomster vet jeg ikke helt hva vi brukte på - mamma laget både brudebukett, brystbuketter til gutta, bordoppsatser og kirkepynt. Men det ble ikke veldig dyrt. Bil fikk vi låne av en kompis så det betalte vi heller ikke noe for (han fikk gave etterpå da, samme fikk toastmaster og hun som tok bilder i selskapet for oss, sånne ting er lett å glemme). Jeg laget invitasjoner, takkekort og bordkort selv, så her kostet bare papiret. Så jeg vil tippe det havnet et sted rett over 80 tusen for vårt drømmebryllup.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Vi skal gifte oss oktober 09,og vi har 65tusen i budsjettet. Bryllupsreise kommer i tillegg. Vi blir ca 50til middag og 75til kaffe.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for svar Hvor mye koster papir og slikt da? Jeg tenkt å lage bordkort og invitasjoner selv. Også tenkte jeg å kjøpe blomster og sette det opp selv.. Brudebuketten vet jeg ikke om jeg tar selv enda... Hvor mye må man regne i blomster? Og hvor lang tid i forveien kan man lage blomsteroppsatser uten av de blir visne og stygge?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Moren min lagde det kvelden i forveien, men tror hun tok brystbukettene samme dag. Min hovedblomst var hortensia og hun fant en gigaplante på torget som hun brukte - tipper de kosta rundt 300. Hadde hvite roser også, og her gjorde hun et kupp på Plantasjen, men det var jo litt flaksbasert. Så jeg tror ikke hun brukte mer enn en tusenlapp på det. + arbeid da. Arkene kan jeg ikke huske. Kjøpte a4 ark som erlitt stivere på panduro, kan de ha kostet 50 lappen for pakka med 10 eller 20 ark? Og så litt perler til pynt, men det var bare et par hundrelapper.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2008 Okey, takk igjen Hadde dere bryllupet på en restaurant/hotell? Eller kostet maten en ting, og så kom leie av lokaler i tillegg? Hvem serverte osv? Kom kaker i tillegg? Som du skjønner er jeg jo helt grønn på dette.... Hehe...
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg ville lagd brudebuketten selv, om du klarer det ) Var å forhørte meg på en bukett her om dagen, 2500-3000,- :-O Jeg ante ikke at det var SÅ dyrt! haha...
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2008 Oi!! Det var svin dyrt!!! Har aldri prøvd på noe sånne blomster-greier før, så jeg får prøve meg frem i løpet av vinteren... Vi priorieterer å ha mange gjester (pga stor familie), så da må vi prøve å gjøre mest mulig selv....
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Haha, ja jeg enate ikke prisen på det! Så jeg var tøff og bestilte brudbukett, FØR jeg spurte om pris! I tilegg bestilte jeg noen oppsatser og hvite roseblader dem skulle legge utover bordet. Til jeg fikk vite prisen.... *rødme* Jeg avbestilte dagen etter..... hehe... *flau*
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. oktober 2008 Hehe..... Huff, skal ha det i bakhodet å alltid spørre om pris først! Hvordan er det å kjøpe kjole i forhold til å leie da? Om man kjøper er man jo ikke garantert å få solgt den igjen da...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. oktober 2008 #12 Skrevet 16. oktober 2008 Vi hadde det på hotell og da var leien inkl i kuvertprisen. Hadde nydelige områder både ute og inne til disposisjon. Og ikke minst verdt det mtp å slappe av og sånn. Svigeriet gifta seg samme år som oss og hadde det på forsamlingshus og det var kjempekoselig men man merket forskjell i hvor "skolerte" servitørene var (tomt i glassene når vi skulle skåle feks) + at man må jo ta arbeidet med å rydde etterpå. Vi laget kaker selv forresten, brudekake også. Kjøpte som sagt kjole, men det var ikke "årets modell" så jeg betalte "bare" 8000 for den + slør. Da syns jeg det var ok å kjøpe (+ at det var den jeg likte og den var ikke tilgjengelig for leie lenger). Har den hengende ennå, uten planer om å selge den ) Litt sentimental sånn sett...
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #13 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg var å prøvde maaaange brudekjoler, før jeg tok meg en titt på finn.no Der fant jeg en som jeg likte kjempe godt. Hun hadde kjøpt den for 10 000,- ny, skulle ha 5000,- for den egentlig. Men solgte den til meg for bare 1500,- ) Måtte selv rense den da. Men nå henger kolen så ren og pen, klar til bruk om 2 dager!!! :-O
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 (tastaturet mitt synger tydligvis på siste vers!!!!) *skriveleifer*
Sylteflesk Skrevet 16. oktober 2008 #15 Skrevet 16. oktober 2008 Vårt bryllup kostet 20 000, vi ordnet alt selv og hadde bryllupsmiddag og vennefest hjemme.
Bettybu Skrevet 16. oktober 2008 #16 Skrevet 16. oktober 2008 Bryllup ut på "bygda" - ca 60000 kr.. Kokk og servitører største utgift post. Bryllupskake m bilde på ,MYE billigere en "bryllupskake" i flere etsjer, som ingen tør skjære av, fordi de ser så vaklete ut. 109 til middag, og 149 til kaffi. tror vi hadde ca 30 kaker/desserter, som vi stort sett fikk?? (Sunnmøringer= mange kaker) Mor sydde kjole, søskenbarn laget bukett, tante laget borddekrasjoner ca 300 kr + gratis fra naturen Hadde ikke fotograf, det angere jeg litt på, men har mange fine bilder likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå