mozell Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Er det sant at dette er et tegn på svangerskapsforgiftning?? Det var her på mandagskvelden jeg fikk et sånt lysende sikk-sakk-flimrende felt på det ene øyet, og det varte vel i en knapp halvtime før det plutselig forsvant igjen. Jeg bet meg ikke veldig merke i det siden jeg har hatt dette en gang før (uten å være gravid), og andre i familien også har dette fra tid til annen. (Visstnok en form for migrene, uten smerter...om sånt finnes) MEN - så ser jeg at dette kan da altså være tegn på svangerskapsforgiftning, og siden jeg hadde 1 i protein i urinen sist fredag på kontroll, begynner jeg nå å bli bekymret. Skal til legen for ekstra kontroll av urin i morgen da, så får jo se om det har utviklet seg der, men... Noen som har hatt det samme?
husmus &2 Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tror, uten at jeg har spurt noen, at det kan være et tegn på bare stress eller overangstrengelse. Jeg har hatt det et par ganger jeg også hvor det har gått over med en gang jeg har satt meg ned og slappet av. Urin, blodtrykk har alltid (så langt) vært fint hos meg, så jeg antar at det ikke KUN er tegn på sv. forgiftning.
mozell Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Ok, fint å høre:) blodtrykket mitt var helt fint sist hvert fall, så er ikke kjempebekymret akkurat. Men greit å være litt obs på kroppens signaler. Takk for svar:)
Ellebettemor Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har hatt det i begge svangerskapene mine. I det første trodde legen det berodde på stress. I det andre tok jeg det ikke så alvorlig, i og med at jeg hadde hatt det i mitt første uten at det gjorde noe. Men når jeg dovnet henn i en arm samtidig, dro jeg rett på legevakta, hvor alt stod bra til (mistanke om blodpropp). For en måneds tid siden ble jeg i tillegg svimmel til den grad at jeg ikke greide å bevege meg til slutt, og måtte hentes med ambulanse- men nå er jeg mye bedre. Prøv å ta det litt med ro, så er nok dette noe som går over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå