Gå til innhold

Da har hvertfall slimproppen gått!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen tvil at d der var slimproppen! og gud den var svær, mye større en jeg hadde trodd altså...

Men kjenner ikke noe videre, kun en aktiv liten snuppe inni magen her:)

Vet at slimproppen kan gå flere uker før fødsel da, men iom at jeg er 6 dager over ul termin( 1 uke over menstermin) så blir d ikke flere uker til fødsel uansett :P

Var til modningsakupunktur og tøying i går, pluss vi fulgte jm's råd om samleie og ligge 30 min etterpå..så noe av d må ha gjort litt susen da:)

skal tilbake til modningsaku. og tøying i morgen tidlig om d ikke er skjedd no i løpet av natten=)

Ble litt glad for dette er jo hvertfall en liiiiten fremgang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare positivt dette!

lykke til :)

Skrevet

Åh gratulerer babygullz!!!!=D

Min gikk for 3 uker siden, nå er jeg 10 dager over termin. Kjenner nesten ingen tegn til fødsel utenom kynnere.

Det er snart tid for fødsel for oss begge uansett;)

Lykke til i morgen hvis ikke det skjer noe i natt;o)

Skrevet

Hvordan så den slimproppen ut?

Er tredjegangsfødende, men har aldri sett snurten av en slimpropp : )

Lurer også på om "tøying" er vondt?

LYKKE TIL!

Skrevet

Den var seig, ganske fast geleaktig, og blank med grønnskjær i (som grønt druekjøtt!) og var litt blod i den.. ble ganske stor i øynene jeg da kan du si....

Skrevet

Spennende da! Det er jo godt at noe skjer ihvertfall.

Er selv 11 dager på overtid og ingen tegn på at noe er på gang her. Kanskje jeg skal prøve trikset med litt sengehygge ikveld ;-)

Skrevet

Jeg får vel kanskje prøve det trikset jeg og..

Men hvordan lå du i 30 min Babygullz? Med beina opp?? Har hørt dette skjønner du..

Skrevet

ja d var ikke behagelig å ligge sånn, men nå me bena så langt opp jeg greide, lå på ryggen i fosterstilling på en måte.. og d var ikke helt d store greja med magen i vejen:p men d funket nå...heehe

Skrevet

Hehe, skjønner! Takk for tipset.

Da får vi se om det funker for meg og;)

Skrevet

Hei, Er tøying og stripping det samme?

Hvordan gjøres det?

Tar det lang tid og gjør det vondt?

Takker!

Skrevet

tøying og stripping er d samme ja.. For å kunne utføre dette må livmorhalsen ha begynt å modne.

hva de gjør er jeg ikke helt sikker på, men jeg trooor det er at de prøver å utvide det lille som har blitt av åpning, ved hjelp av fingre...Så "røsker" de litt kjennes d ut som, ikke særlig behagelig..tok ikke tiden men d var fort gjort!

Skrevet

Sender deg mye fødestøv å krysser fingrene for at riene starter i kveld eller i natt. Når slimproppen har gått er det ikke lenge igjen..

Mange får rier ut på natta når de legger seg ned etter slimproppen har gått.

Stå på å gi beskjed om det skjer noe..Lykke til.

Skrevet

Ja jeg håper virkelig d skjer noe altså=)

Har hatt svake murringer konstant hele dagen, og det har jeg ikke hatt før=) velger å ha godt med håp ettersom jeg er såpass langt på vej nå..1 uke på overtid liksom:) hadde passa perfekt at hu kom nå, blir jo helg og greier;) hehe

Skrevet

Heia babygullz,nå måtte jeg bare inn og se hvordan det har gått med deg de siste dagene, får med meg oppdateringen på den andre plassen at hun liker seg godt der inni, men her ser ja at du både har fått modningsakupunktur og at slimproppen er gått, går riktige veien nå og blir du skikkelig redd for hun lille er de veldig greie inne på sus og sjekker med ultralyd og hele pakken.

Når de tøyer deg så tøyer de både åpningen og løsner på hinnene der inne hvis de får fingrene så langt inn.

Først stikker de fingeren opp livmorhalsen og trykker fingen innover for å lage åpning hvis du ikke har det, dette er smertefullt hvis du er umoden, så prøver jordmor å tøye åpningen hun har laget.

Hvis hun klarer å lage åpning så skyver hun en finger inn mellom livmor og fosterhinner og prøver å løsne fosterhinnene fra livmoren, samtidig som hun stryker livmorveggene, dette er ofte nok til å stimulere til kontraksjoner som forhåpentligvis går over til rier.

Håper hun lille snart finner veien ut snart, du får i det minste nok en fin fødsel siden du er overtidig og kroppen overklar til å føde...:)

Stor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...